فضای نمایش «آوای گل»کاملا ماورایی و متفاوت است

در نشست خبری نمایش«آوای گل» مطرح شد:

سینما پرس – گروه هفت هنر/نشست رسانه ای نمایش «آوای گل» با حضور یاسر خاسب نویسنده ،کارگردان و طراح نمایش همچنین علی اصغری قاجاری بازیگر نمایش، مارتین شمعون پور آهنگساز و رضا بهجت طراح نور، امروز در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس حاضر در محل، یاسر خاسب کارگردان این نمایش در ابتدای این نشست گفت: اجرای نمایش «آوای گل» برای گروه بدن دیوانه به عنوان یک کار خاص و عجیب مطرح است و این نمایش گروه ما را به فضایی می برد که با دیگر کارهایمان کاملا متفاوت است.

وی در رابطه با اجرای قبلی این نمایش با نام «گل» افزود: اجرای قبلی این نمایش دریک فضای کارگاهی و ساده و با ابزاری ساده صورت گرفت اما در اجرای جدید ما با فضا و شخصیت هایی ماورایی ومتفاوت با فضای قبلی؛ رو به رو می شویم.

خاسب در رابطه با خط داستانی نمایش اظهار داشت: نمایش آوای گل بر مبنای حرکات جسم، انرژی، روح وتخیل شکل می گیرد و داستان آن در مورد انسانی است که تصمیم دارد موجودی را خلق کند غافل از اینکه این موجود موجب دگرگونی زندگیش می شود.

این کارگردان ونویسنده ضمن بیان این مطلب که این نمایش بر روی چند اصل مهم پایه گذاری شده است، در مورد این اصول گفت: اجرای بازیگران،موسیقی و نور از جمله این اصول و معیارها هستند، از آنجا که اساس تئاتر فیزیکال برروی انرژی، جسم، تصویر و روح است و عنصر کلام ازآن گرفته می شود بنابراین هماهنگی عناصر ذکر شده در موفقیت تئاتر تاثیر مهمی دارد.

وی خاطر نشان کرد: انسان در این نمایش خیلی اهمیت دارد به همین علت برای ما این نکته که تماشاگربرای لحظه ای به خود و به روح خود بیاندیشد و به یک شناخت و کشف برسد از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ادامه این نشست علی اصغری قاجاری گفت: سیستم اجرای ما در گذشته به صورت کارگاهی بوده است ومن ایفاگر نقش یک سفالگر ساده بودم اما در اجرای جدید حرکات من دچار تغییرات اساسی و به نوعی ماورایی شده است.

وی افزود: در این اجرا برای انجام کارها یک باید وجود دارد و در واقع اختیار حرکات شخصیت در دست خودش نیست اما در اجرای گذشته این چنین نبود.

مارتین شمعون پور، آهنگساز نمایش آوای گل در ادمه در خصوص موسیقی نمایش، بیان کرد: فضای این نمایش فضایی لا مکان و لا زمان است به همین علت انتخاب مسیری که باید بر اساس آن موسیقی نمایش ساخته شود، دشوار بود .

وی افزود: در این نمایش موسیقی متناسب با تغییرات دچار تغییر شده است، و در واقع موسیقی تلفیقی از تمام عناصر موسیقی دوران های پریمیتو،پارینه سنگی و… است.

شمعون پورتصریح کرد: همچنین علاوه بر استفاده از سازهای بدوی از نرم افزارها و اتفاقات الکترونیکی هم بهره برده ایم.

وی اظهار داشت: یکی از جذابیت های این نمایش این است که یاسر خاسب پذیرای هر پیشنهادی از سوی دیگران است وتماشاگر می تواند درطول نمایش خود را در شرایطی متفاوت ببیند.

گفتنی است نمایش «آوای گل» از ۲۳ مرداد همه روزه از ساعت ۲۱ در تالار حافظ به روی صحنه می رود.

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۹۴۷


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.