فضای دانشگاه‌ها باید اسلامی شود

آیت الله العظمی نوری همدانی:

رییس و هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در قم دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش سرویس اجتماعی برنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، آیت الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با اشاره بهاینکه یکی از مهمترین مباحث در اسلام لزوم بازگشت به اسلام است گفت:‌ اگر به گذشتهمراجعه کنید متوجه خواهید شد که مسلمانان دارای تمدنی با عظمت بودند و باید پرسیدکه چه شد مسلمانان دچار انحطاط شدند.

وی به جایگاه علوم نزد مسلمانان اشارهکرد که پس از جنگ های صلیبی به غرب منتقل شد و افزود: باید کوشش شود تا اسلام ومسلمانان به عظمت واقعی خود بازگردند.

نوری همدانی اظهار داشت:‌ دانشگاه آزاداسلامی باید در دنیا الگو باشد و دانشمندان ایرانی نیز باید همانند گذشته در تمامیعلوم سرآمد باشند.

وی، بر پا داشتن نماز اول وقت دردانشگاه آزاد اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: فضای دانشگاه ها باید اسلامیشود و نگرانی هایی که در خصوص مسائل مربوط به عفاف و حجاب وجود دارد برطرف شود.

دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاداسلامی نیز در این دیدار گفت: یکیاز مهمترین مسائلی که در حال حاضر به دنبال انجام آن هستیم بحث انتقال دانشجویانمخصوصاً دخترها به محل زندگی آنها در واحد دانشگاهی‌ است که به همین منظور آییننامه جدید نقل و انتقالات را تصویب کردیم .

وی ادامه داد: در جهت اسلامی شدن دانشگاهها باید منابع درسی مورد نیاز، اساتید ، فضاو شرایط دانشگاه ها را به سمت اهداف همسو با اسلام و نظام سوق دهیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه بهاهمیت افزایش کیفیت آموزش و پژوهش در کشور اشاره کرد و گفت:‌ در صدد ایجاد قطب هایعلمی و آزمایشگاهی ملی هستیم تا دسترسی محققان به امکانات روز بیشتر شود.

دانشجو در ادامه به بدهی دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی دانشگاه آزاداسلامی اشاره کرد و افزود:۶۰۰ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بانک ها، ۳۰۰ میلیاردتومان بدهی سازمان مرکزی به واحدها‌ و باقی بدهی ها مربوط به صندوق بازنشستگی و بیمه است.

وی ادامه داد: در ابتدای آغاز کار خوددر دانشگاه آزاد اسلامی متوجه این بدهی که از قبل مانده بود شدیم که پرداخت ماهانه‌آن کار بسیار سنگینی بود که حتی در ماه اول در پرداخت حقوق کارمندان خود نیز بامشکل روبه رو ‌شدیم.

در ادامه‌ این دیدار دکتر بلندی معاونآموزشی دانشگاه در سخنانی با تاکید بر مسایل فرهنگی و توسعه‌ هدفمند در حوزه آموزشی، گفت: طرح جامع آموزشی و برنامه پنج ساله آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مدون می شود.

وی افزود:اصلاح هرم هیات علمی ، ارتقایاعضای هیات علمی دانشگاه آزاد و افزایشجذب از مهمترین برنامه‌ها در این رابطه ست.

بلندی یادآور شد: بازنگری برنامه هایدرسی با سه رویکرد پاسخ به نیاز بازار کار ،آموزش برای همه و در همه جا و ورود بهفناوری های روز باید صورت گیرد.

همچنین در ادامه این دیدار دکتر خجسته معاوناداری و مالی دانشگاه آزاد اسلامی در سخنانی گفت: در زمانی که مسوولیت را پذیرفتم ازکارکنان مالی و خزانه دار هیات امنا خواستم که تراز مالی دانشگاه را دربیاورند که بدهی۲۶ هزار میلیارد ریالی به امضا و تایید امورمالی دانشگاه و خزانه دار هیات امنا رسیده است.

وی در خصوص وضعیت برخی واحدهای بینالمللی دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه ماهانه هزاران پوند به حساب واحد آکسفورد درکشور انگلستان پرداخت می شد که بعدها معلوم شد چنین دانشگاهی وجود ندارد، از سویدیگر دانشگاه آزاد واحد امارات نیز از نظر فرهنگی در وضعیت مناسبی قرار نداشت کهاقدامات زیادی در جهت اصلاح آن صورت گرفته است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.