فضای همدلی بر سینما حاکم شده/ نورچشمی‌ها به فروش میلیاردی خواهند رسید

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

محمد علی باشه آهنگر در گفت و گو با هنرآنلاین؛

محمد علی باشه آهنگر معتقد است؛ در سال تازه عده ای فیلم می باشند که از چرخه اکران جا خواهند ماند و فیلم‌های دیگر هم که نورچشمی می باشند با بلیت‌های رایگان به فروش قابل توجه ای دست پیدا می کنند.

محمد علی باشه آهنگر در گفت و گو با خبرنگار سینمایی هنرآنلاین در خصوص آخرین وضعیت توزیع نسخه نمایش خانگی فیلم “ملکه” گفت: چندی پیش در فارابی نسخه‌ای را برای نمونه به من نشان دادند که فاقد تیتراژ پایانی بود و من توضیحاتی را به آنها ارائه کردم تا نسخه مطلوبی از این فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. من نمی دانم قرار است این فیلم در چه تاریخی در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

کارگردان فیلم “بیداری رویاها” دربارهٔ ساخت فیلم تازه‌اش گفت: امیدوارم که شرایط ساخت این فیلم فراهم شود، نگارش فیلمنامه “سرو زیر آب” به پایان رسیده است اما بایذ از این فیلم حمایت مالی صورت بگیرد چون اگر این اتفاق نیفتد، نمی توان این فیلم را جلوی دوربین برد. بیست و چهارماه است که مشغول نگارش این فیلم هستم و آن‌هایی که باید به من زنگ بزنند، تماسی حاصل نمی‌کنند. فیلم های این چنینی را نمی‌توان بدون حمایت دولت ساخت، تهیه کنندگان بخش خصوصی جرات نمی کنند در این مباحث سنگین ورود کنند. حمایت دولتی به معنای تولید فیلم های فاخر نیست، بعضی از فیلم ها می باشند که لاجرم باید با حمایت دولت ساخته شوند. لجستیک سینمای جنگ به گونه ای تعریف شده است که تهیه کننده خصوصی از پس هزینه های آن بر نخواهد آمد.

کارگردان فیلم “ملکه” دربارهٔ پیش بینی‌اش از وضعیت سینمای ایران در سال ۹۳ گفت: امسال هم همانند سال های دیگر، فیلم هایی که از تمی کمدی برخوردار می باشند، فروش خودشان را خواهد داشت و فیلم هایی که مسائل جدی اجتماعی را مطرح می کنند از فروش نسبی برخوردار خواهند شد. فیلم هایی هم که نور چشمی می باشند با توجه به نوع تبلیغاتی که برای آن‌های در نظر گرفته می‌شود و بلیت‌هایی که نهادها و ارگان های مختلف در اختیار مردم قرار می دهند فروش میلیاردی خواهند داشت و یک سری فیلم هم می باشند که فرصت نمایش پیدا نمی کنند و از چرخه اکران خارج خواهند شد.

او ادامه داد: مجلس شورای اسلامی بودجه فرهنگ را در سال ۹۳ تغییر داده است و به جای این که بودجه بیشتری در اختیار فرهنگ و هنر قرار بگیرد، آن را کم کردند به همین خاطر امسال حوزه فرهنگ با بودجه کمتری مواجه شده است. چرا کمیسون فرهنگی محلس اقتدار لازم را ندارد؟

باشه آهنگر خاطر نشان کرد: با روی کار آمدن دولت تازه در حوزه فرهنگ اتفاقات نسبتا خوبی افتاد و فضای همدلی بر سینمای ایران حاکم شد.

این کارگردان سینمای ایران دربارهٔ آرزوی شخصی اش در سال ۹۳ گفت: آرزو می کنم که صلح و آرامش بر جهان حاکم شود و خون های ناحق در سراسر جهان ریخته نشود. جنگ و خون ریزی از سرتاسر جهان کنار زده شود.

لازم به یادآوری است؛ فیلمنامه “سرو زیرآب” متفاوت از دیگر آثار این فیلمساز است و فضای تازهی از جنگ را مطرح می‌کند و در مقایسه با فیلم “ملکه” از جهت محتوا و فضاسازی اثری سنگین‌تر محسوب می‌شود. در واقع این فیلم سینمایی از میانه تا پایان جنگ و آسیب‌های پیرامون این پدیده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

فیلم “ملکه” نیز در آخرین حضور جهانی اش تندیس صلح فیلم حقوق بشر را دریافت کرد.

انتهای پیام/۵۵

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.