فضای کشور آمادگی تشکیل کارگروه قومی را ندارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه حوزه قومیت‌ها نباید به اولویت مهم کشور تبدیل شود، گفت: فضای کشور آمادگی تشکیل چنین کارگروهی را ندارد و نیازی به ایجاد هیاهو در این زمینه نیست.

 “مجید محتشمی” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تشکیل کارگروه قومی از سوی یکی از فعالان سیاسی اظهار داشت: ایجاد یک حوزه قومیتی و رسیدگی به مسائل و مشکلات این گروه، در ذیل دولت دکتر روحانی مطلوب است، اما پرداختن به این موضوع در شرایط فعلی کشور مفید نیست.

وی افزود: با توجه به شرایط جهانی و فشار جریان استکباری، اولویت قرار دادن مسائل قومی به صلاح کشور نیست اما این کارگروه می‌تواند در جهت شناسایی مشکلات و شناخت وضع موجود قومیت‌ها، همچنین بسته‌بندی مشکلات و آسیب‌های این گروه در کشور را در دستور کار خود قرار دهد اما نه به شکلی که موضوع قومیت‌ها و پرداختن بیش از حد به آن بزرگ‌نمایی شود.
 
محتشمی با بیان اینکه در بحث گسترده حقوق ملت توجه به حقوق قومیت‌ها یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین مسائل کشور می‌تواند تلقی شود، تصریح کرد: شرایط زمانی شرایط مناسبی نیست، چه بسا که اردوگاه استکباری خواسته باشد علاوه بر فشار هسته‌ای بهانه قدیمی خود  تضییع حقوق بشر که ادعایی بیش نیست را دوباره به پیش بکشد.
 
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان با بیان اینکه حوزه قومیت‌ها نباید به اولویت مهم کشور تبدیل شود، بیان داشت: با  تشکیل این کارگروه نباید از ایجاد هیاهو و اختلاف افکنی در قومیت‌ها، فضای عمومی کشور را متشنج کرد.
 
محتشمی گفت: غرب به ویژه آمریکا پس از انرژی هسته‌ای با موضوع حقوق بشر ملت‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، بنابراین نباید زمینه چنین فشاری را به غربی‌ها داد.
 
سخنگوی جبهه اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: آسمان و ریسمان بافتن و بزرگ کردن موضوع قومیت‌ها در این شرایط به صلاح کشور نیست.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.