فضا برای اجرای قوانین بین‌المللی فراهم نیست

نوشته شده در تاریخ ۲۴/آبان/ – ۱۱:۱۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

عضو اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با :

خبرگزاری : عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان این که متاسفانه فضا برای اجرای قوانین بین‌المللی در کشور فراهم نیست، گفت: بی‌ثباتی مدیریتی و تغییر روابط با کشورها،‌ فضای کسب و کار کشور را خاکستری کرده‌است.

حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با تاکید بر اینکه بی‌ثباتی اقتصادی بر فضای کلان کشور حاکم است، افزود: در گزارش اخیر بانک‌جهانی از شاخص‌های کسب‌وکار، گرجستان توانست طی چند سال از رتبه ۹۰ به رتبه نهم کسب‌وکار برسد که مهم‌ترین علت آن نیز همسوسازی قوانین این کشور با قوانین بین‌المللی بود، اما امکان اجرای قوانین بین‌المللی در ایران وجود ندارد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: به علت بروکراسی‌های موجود و گره خوردن مشکلات اداری در کشور، برای بهبود فضای کسب و کار کاری از دست کسی برنمی‌آید.

حسینی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور اقتضایی اداره می‌شود، اضافه کرد:‌ این در حالی است که قوانین موجود برای اصلاح نظام اداری کشور هم دست‌وپا گیرتر از گذشته‌ و بندی بر دیگر قوانین خواهند بود که تنها تعدد قوانین را به همراه دارند.

وی که در تهیه گزارش بانک‌جهانی درباره رتبه کسب‌و‌کار ایران نقش داشته است، تاکید کرد: در اکثر کشورهای دنیا شرکت‌ها در فضای کسب‌وکار با هم رقابت می‌کنند، اما در ایران به دلیل حضور پر رنگ دولت، بنگاه‌ها نمی‌توانند در بهبود کسب‌وکار نقش شایانی داشته باشند و انتظار می‌رود دولت بنگاه‌های اقتصادی را توسعه دهد.

این عضو اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران عنوان کرد: ما هنوز اطلاعات شفافی از وضعیت اقتصادی کشور برای ارزیابی و جهت دادن به فعالیت‌های آینده خود نداریم و این در حالی است که عوض کردن مرتب قوانین و تغییر روابط با کشورها فضایی را برای بهبود وضعیت موجود کشور نمی‌گذارد.

انتهای‌پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.