فعالان بخش خصوصی به یاری دولت بیایند

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از ارانیکو در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

چکیده: مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بهره‌مندی از تولیدات داخلی و خودکفایی را رمز موفقیت صنعت آب و فاضلاب در برابر تحریم‌های غرب عنوان و خاطرنشان نمود: خوشبختانه با به‌کارگیری نیروهای متخصص و استفاده از دانش و توان داخل، هیچ کمبود و دغدغه‌ای در این صنعت احساس نمی‌شود.

سید مهدی ثمره هاشمی با بیان اینکه خشکسالی در کشور ما ناشی از شرایط اقلیمی ویژه ایران است تصریح نمود: متاسفانه ایران در اقلیم خشک و نیمه‌خشک قرار دارد و به همین لحاظ باید به سمتی برویم که بتوانیم مدیریت تقاضا، مصرف و بهره‌برداری را با روش‌هایی چون کاهش آب بدون درآمد، بهره‌گیری از فرآیندهای تصفیه با کم‌ترین تلفات، استفاده از لوله‌های بدون نشت و ارتقای سامانه‌های فاضلاب برای ورود پساب‌ها به چرخه مصرف در صنعت و کشاورزی اعمال کنیم.

این مقام مسئول برگزاری اولین جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب را بستر مناسبی برای اتخاذ رویکردی آسیب‌شناسانه به این صنعت و ارائه تجربیات و دستاوردهای این بخش دانست.

ثمره هاشمی با بیان این مطلب اظهار داشت: این فرصت مغتنمی است تا فعالان صنعت، دانشجویان، پژوهشگران و مسئولان ما از نزدیک با توانمندی‌های صنعت آب و فاضلاب آشنا شوند و در شرایطی که گاهی دسترسی کامل به ظرفیت‌های صنعتگران این بخش وجود ندارد، برگزاری چنین جشنواره هایی برای برنامه‌ریزان و تصمیم‌گیران این صنعت راه‌گشا خواهد بود.

مشاور وزیر نیرو ادامه داد: این جشنواره زمینه‌ای است تا بسیاری از فعالان بخش خصوصی که توان علمی و اجرایی دارند به یاری دولت بیایند و راهکارهای تازهی از این رهگذر اندیشیده شود.

بنا به اظهار مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، در این جشنواره، ۱۷۹ سازمان دولتی و خصوصی حضور دارند که ۵۹ شرکت از بخش دولتی و شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و ۱۲۰ شخصیت حقیقی و حقوقی از بخش خصوصی آثار خود را به جشنواره ارسال نموده‌اند.

جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری در صنعت آب و فاضلاب از بیست‌ویکم تا بیست‌چهارم آبان‌ماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری واقع در خیابان حجاب برگزار می گردد.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.