فعالیت اولین مدرسه تخصصی قلب خاورمیانه در مشهد

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

مشهد/ واحد مرکزی خبر / علمی

نخستین مدرسه تخصصی قلب خاورمیانه امروز در مشهد آغاز به کار نمود .
رییس بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد گفت : این مرکز با همکاری انجمن جراحان قلب اروپا فعال شده و آموزش جراحی های خاص قلب و عروق از فعالیت های این مرکز آموزشی است.
دکتر سعید عبدالحسینی افزود: اولین دوره آموزشی این مرکز با حضور۴۰ متخصص کشور در مشهد آغاز شده و روش های نوین جراحی قلب و آئورت به شرکت نمایندگان به صورت عملی آموزش داده می گردد .
او گفت : در این دوره دو روزه چهارنفر از استادان بزرگ جراحی قلب اروپا تکنیک های پیشرفته جراحی عروق کرونر و آئورت را به حاضران به صورت عملی آموزش دادند .
دکتر سعید عبدالحسینی افزود : بر اساس توافق با انجمن قلب اروپا سالانه سه دوره تخصصی در مدرسه قلب بیمارستان رضوی برگزار می گردد .
این دوره هرپنج ماه به مدت دو روز در بیمارستان رضوی مشهد برگزار خواهد شد .
عبدالحسینی افزود : راه اندازی اولین مدرسه تخصصی قلب خاورمیانه به دنبال برپایی سلسله کنگره های قلب و عروق در بیمارستان رضوی و انعقاد تفاهم نامه ای در این جهت با انجمن قلب اروپا صورت گرفته است .
عضو هلندی انجمن جراحی قلب اروپا نیز گفت: مدرسه قلب بیمارستان رضوی فرصت مناسبی برای به روز رسانی دانش پزشکان قلب آسیا و خاورمیانه است .
پروفسور پیتر کپتین افزود: انجمن جراحان قلب اروپا برای انتقال دانش و تجربیات جراحان اروپایی به سراسر دنیا برنامه هایی را در دست اقدام داردکه از جمله آنها آگاه نمودن از آخرین اطلاعات و روش‌ های جراحی قلب است.
وی گفت: بیمارستان رضوی مشهد با ایجاد مدرسه فوق‌تخصصی جراحی قلب در ایران ، زمینه و فرصت مناسبی برای تبادل تجربیات جراحان قلب اروپایی با جراحان خاورمیانه را فراهم نموده است.
۰۰۰۲


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.