فعالیت شرکت های خصوصی، خط انحصار در تولید را می شکند

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ایجاد رقابت با افزایش تعداد تولیدکنندگان در هر رشته صنعتی و تسهیل واردات کالای مشابه خارجی منجر به تولید کالای بیشتر و کیفی می شود، به طوریکه زمینه انحصار در تولید را از بین می‌برد.

مهدی تقوی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به در اختیار بودن واردات کالاهای اساسی توسط دولت در شرایط فعلی اظهار کرد: لازم است دولت با واگذاری این اختیارات به بخش خصوصی زمینه را برای از بین بردن انحصار در تجارت فراهم کند.

وی با بیان اینکه واردات سود بیشتری را نصیب سرمایه گذاران می کند، افزود: به دلیل شرایط فعلی تولید، سرمایه گذار حاضر به ورود به بخش تولید و وضعیت آن برای سرمایه گذاران توسط دولت تشریح شود.

وی ورود سرمایه گذار بیشتر به این بخش را عاملی برای افزایش تولید کالا دانست و گفت: بکارگیری سیاست های درست در زمینه واردات، قوانین، گمرک برای ورود کالاهای مشابه به کشور می‌تواند سبب ارتقای کیفیت و افزایش تولید شود.

تقوی خاطرنشان کرد: بهبود روابط بین المللی برای جذب سرمایه های خارجی، تشویق سرمایه گذاران برای تولید کالاهای بیشتر و قابل رقابت در بازارهای جهانی از جمله نیازهای کشور برای رشد و توسعه اقتصادی کشور است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.