فعالیت کارخانه آزمایش مرودشت از سر گرفته می‌شود

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت قول داد که با همراهی مسوولان استانی و سرمایه‌گذار کارخانه آزمایش در مرودشت فارس، ضمن حل مشکلات کارگران این کارخانه، زمینه از سرگیری تولیدات در این صنعت دیرپا را فراهم کند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا از شیراز، محسن صالحی‌نیا در جلسه‌ای با صنعتگران و مسوولان استان فارس و شهرستان مرودشت، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را دغدغه اصلی مسوولان دانست و افزود: گام اول حل مقطعی مشکلات کارخانه ازجمله حقوق معوقه و تامین مواد اولیه است.

این مقام مسوول با بیان اینکه با توجه به منابع لازم و تامین اعتبارات سرمایه در گردش تلاش می‌شود شرایط را برای راه‌اندازی بخشی از تولیدات فراهم کرد، شرایط عرضه و تقاضا در بازار را به مراتب بهتر از گذشته دانست و گفت: با تزریق نقدینگی از محل منابع سرمایه در گردش و آورده سرمایه گذار کارخانه به‌زودی رونقی دوباره می‌گیرد.

معاون امور صنایع و اقتصادی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: جهت حل مشکلات کارخانه از طریق ماده ۱۲ و محل منابع سرمایه در گردش تامین اعتبار کرده و واین اعتبار در اختیار کارخانه قرار می گیرد.

وی همچنین با اشاره به قابلیت‌های شهرستان مرودشت، گفت: از آنجایی که شهرستان مرودشت قطب صنایع تبدیلی و تولید محصولات کشاورزی در فارس به‌شمار می‌رود، نیاز است تا در زنجیره تامین صنایع تبدیلی و تکمیلی برنامه‌ریزی لازم انجام و شرایط برای این ظرفیت فراهم شود.

صالحی‌نیا در پاسخ به طرح مسایل و مشکلات تولیدکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی، شیمیایی، پتروشیمی، دام و طیور و صادر کنندگان در شهرستان مرودشت، قول داد تمام موضوعات را در کمیته حل مشکلات، تامین مواد اولیه و نیز در شورای معاونین مطرح و جهت حل و فصل آن تصمیم گیری طرح و نتایج را اعلام کند.

و با اشاره به اهمیت موضوعات مطرح شده توسط تولیدکنندگان شهرستان مرودشت، گفت: از محل فروش دارایی‌های مازاد وزارتخانه، منابع صندوق توسعه ملی و منابع جدیدی که بانک مرکزی در اختیار بانک صنعت و معدن قرار داده بخشی از مشکلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از منابع صندوق قرار است به صورت ریالی به بخش صنعت اختصاص یابد که بر این اساس، قراردادهای عاملیت با بانک‌ها منعقد شده تا تسهیلات به عنوان سرمایه ثابت و سرمایه در گردش به متقاضیان ارایه شود.

صالحی‌نیا با اشاره به تفاهم‌های انجام شده بین صندوق با بانک‌های عامل، تصریح کرد: مقرر شده تا صندوق بخشی از منابع خود را به ریال تبدیل کرده و در اختیار بانک‌های عامل قرار دهد و بانک عامل نیز معادل همان مبالغی که صندوق ارایه کرده به عنوان تسهیلات اختصاص دهد که سود آن حداکثر با نرخ ۱۶ درصد تصویب شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس ظرفیت‌ها در واحدهای تولیدی این موضوع در حال بررسی است و بخشی از منابع از طریق صندوق توسعه ملی به استناد قانون بودجه ۹۱ با تبدیل منابع به ریال و سپرده گذاری نزد بانک ها امکان تسهیلات دهی به واحدهای تولیدی را فراهم آورده است.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: ارایه تسهیلات از صندوق توسعه ملی منوط به پذیرش طرح ها توسط بانک عامل است و اگر طرحها از توجیه فنی و اقتصادی برخوردار باشند بخشی از تسهیلات ریالی صندوق تا پایان مهر اختصاص می یابد.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. مرودشتی:

    آقا این آزمایش چی شد بالاخره؟؟؟؟؟؟
    وزیران محترم جواب چندهزار عائله کارگران مرودشتی را چه می دهید؟

  2. اصغر:

    اخرین اخبار شرکت ازمایش را میخواهم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.