فعالیت هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته نشود خروج از NPT را بررسی خواهیم کرد

۰۵خردادماه،

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس گفت: در صورت ادامه تلاش غرب برای غیرواقعی نشان‌دادن فعالیت هسته‌ای ایران با آنها برخورد می‌کنیم.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فاش شدن منبع گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران گفت: هر زمان که بازرسان آژانس قصد بازدید از تاسیسات هسته‌ای ایران را داشته‌اند، مسئولان جمهوری اسلامی ایران با آنها همکاری کرده‌اند حتی دوربین‌هایی که از سوی آژانس نصب شده، تمامی فعالیت جمهوری اسلامی ایران را زیر نظر این نهاد بین‌المللی قرار می‌دهد تا تائیدی باشد بر اینکه ایران فعالیتی خارج از مکانهای تعیین شده و خارج از اطلاعات آژانس و همینطور چارچوب NPT ندارد.

وی با بیان اینکه عملکرد ایران تحت نظارت و بازرسی آژانس و در چارچوب معاهده NPT است، ادامه داد: اینکه آژانس انرژی اتمی بخواهد گزارشات خود را مطابق اعلام طرف‌های غربی اعلام کن،د درست نیست طرف‌های غربی همواره در قبال ایران بهانه‌ها و مواردی را مطرح می‌کنند که هیچکدام از آنها سندیت ندارد.

آصفری تصریح کرد: گزارش اخیر آژانس به این دلیل است که جمهوری اسلامی ایران این مسئله را مطرح کرده که اگر قرار است، فعالیت هسته‌ای ما از سوی آژانس تحت نظر و مراقبت قرار گرفته و  حتی بازدیدها برخلاف ضوابط و برنامه‌های تعیین شده انجام گیرد، اما در آخر خلاف دیده‌های خود گزارش بنویسید، مورد تائید و قبول ایران نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد از این مقطع به بعد با ادبیات به کار گرفته شده از سوی غربی‌ها با آنها رفتار کند، حال اگر به دنبال این می باشند که موضوع هسته‌ای ایران را خلاف مستندات و مواردی که وجود دارد جلوه دهند، متقابلا با آنها برخورد می‌کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: مطمئنا اگر شاهد این مسئله باشیم که بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همچنان مسئله هسته‌ای ایران را به رسمیت نشناسند، موضع خروج از NPT را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

گفتنی است آسوشیتدپرس در مورد منابع گزارشات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دربارهٔ ایران با دو مقام آژانس به گفت‌و‌گو پرداخته و می‌نویسد: “به جز آمریکا، کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین رژیم صهیونیستی، دیگر منابع اطلاعاتی آژانس دربارهٔ ایران می باشند که آن‌ها نیز به نوبه خود از سرسخت‌ترین مخالفان برنامه هسته‌ای ایران به شمار می‌روند.”

همچنین این دو مقام مدعی شدند سبب اتکای آژانس به این منابع اجتناب ایران از همکاری لازم با این نهاد است،‌ حال آنکه بازرسان آژانس همواره به تأسیسات هسته‌ای ایران دسترسی داشته و گزارش‌های منظمی را از این تأسیسات تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.