فعالیت ۱۵ هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد کشور

۲۴م اسفند ،

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: ۱۵ هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد سراسر کشور فعالیت می کنند.

به گزارشممتازنیوز، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در سخنان پیش از خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به برخی طرح های این کانون ها افزود: طرح تلاوت نور در مساجد سراسر کشور درحال اجراست که براساس آن هر شب یک صفحه قرآن قرائت می شود.

وی گفت: بالغ بر ۲۸ هزار مرکز و مسجد این طرح را اجرا می کنند و ۸ هزار مسجد نیز موضوع تفسیر روزانه را پیگیری می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی افزود: دوره های مختلف آموزشی مانند مقابله با جنگ نرم، تربیت هنرمندان مسجدی، دوره های نهج البلاغه، شیوه های مقابله با فرقه های انحرافی و آشنایی با مباحث مهدویت و ولایت فقیه و برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۶۱۸ کانون تخصصی، فرهنگی و هنری در ۲۳ رشته شکل گرفته است، گفت: ۱۱۰ مصلی در کشور مجهز به کانون های فرهنگی هنری شدند.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با اشاره به اهمیت روستاها افزود: هم اکنون بالغ بر ۲۲ میلیون نفر در ۶۳ هزار روستای کشور زندگی می کنند که باید برای آن برنامه ریزی کرد که به همین منظور کانون های فرهنگی و هنری روستایی راه اندازی شده است.

سلیمانی گفت: امسال بالغ بر ۴ میلیارد تومان شامل ۶۵۰ هزار نسخه کتاب های دینی و مناسب به مساجد سراسر کشور ارسال شد.

وی افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ کتابخانه دارای مخزن و حدود ۵ هزار و ۵۰۰ کتابخانه باز در جوار مساجد داریم.

سلیمانی گفت: امروز دشمن با تهدیدها و تحریم ها تلاش دارد جبهه انقلاب را به عقب براند و مهمترین مکان برای مقابله با این تهدیدها و پشتیبانی این جبهه مساجد است.

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاکید کرد: برای حفظ ارزش های انقلاب باید بنیه مساجد را تقویت کنیم./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.