فعالیتهای صنعتی و ساختمانی، بیشترین سهم حوادت کار

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز بیشترین تعداد متوفیان حوادث ناشی از کار را مربوط به فعالیتهای ساختمانی دانست.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) علی ایمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین سهم حوادث کار مربوط به فعالیتهای صنعتی و ساختمانی است و نسبت چند برابری تعداد شاغلان بخش صنعت به ساختمان و بررسی تعداد حوادث آنها روشن است بر این اساس میزان وفور حوادث در کارگاههای ساختمانی بیش از انتظار بوده و نیاز به تامل، بررسی و برنامه ریزی جدی دارد.

وی افزود: طی یکسال قبل جلسات بسیاری با حضور کارشناسان امر تشکیل شد که پس از بحث و تبادل نظرفراوان، چک لیست الکترونیکی ایمنی راه اندازی و از این طریق بازرسی حین انجام کار و قابلیت رصد کارگاههای ساختمانی میسر شد.

ایمانی ویژگیهای چک لیست الکترونیکی ایمنی را سادگی و سرعت عمل و اعلام وضعیت ایمنی عنوان کرد و گفت: مقرر شده در کارگاههای ساختمانی که خطرات جانی برای کارگران یا همسایه‌های مجاور وجود دارد این چک لیست با شدت عمل بیشتری اعمال شود.

وی در ادامه بیشترین تعداد متوفیان حوادث ناشی از کار را مربوط به فعالیتهای ساختمانی دانست و گفت: علاوه بر ضرورت کنترل تعداد حوادث در این بخش اقدام در خصوص کاهش آثار و شدت آن نیز ضرورت دارد.

ایمانی پیشگیری از وقوع حوادث کارگاهی و نجات جان کارگران را از اهداف اصلی طرح کاهش حوادث کارگاهی در بخش ساختمان برشمرد.

وی تصریح کرد: بسیاری از حوادث، ناشی از خطاهای انسانی است که می توان با آموزش، الزامات قانونی رعایت موارد ایمنی را از سوی عوامل اجرایی متذکر شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز درعین حال با اشاره به آمار توزیع حوادث در شهرستانهای البرز، اظهارکرد: بیشترین تعداد حوادث مربوط به شهر کرج بوده که با توجه به جمعیت شاغل و شدت حوادث بررسی شده در این شهرستان، برنامه ریزی برای کنترل وکاهش حوادث در این شهر در اولویت قرار دارد.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز عدم نظار کارفرما بر نحوه فعالیت کارگاه، سهل انگاری و بی احتیاطی کارگران، نقص فنی دستگاه، عدم تهیه و تحویل تجهیزات حفاظتی، عدم آموزش کارگران و استفاده نکردن از وسایل حفاظتی مهمترین علل وقوع حوادث کار است.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.