فعالیت “اخوان المسلمین” در فیسبوک هم ممنوع است؟

رژیم عربستان سعودی از افزایش فعالیت جنبش “اخوان المسلمین” در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان به شدت می ترسد زیرا پیش بینی می کند در آینده ای نزدیک موج انقلاب های عربی از تونس، لیبی و مصر، به عربستان سعودی نیز برسد.

به گزارش سرویس وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ یک فعال فضای مجازی در عربستان سعودی به الوعی گفت: حکومت عربستان سعودی به قدری از جنبش “اخوان المسلمین” می ترسد که حتی فعالیت اعضا و هواداران این جنبش را در فضای مجازی نیز ممنوع کرده است.

وی در ادامه افزود: بنده شخصا خواستم یک صفحه با نام “اخوان المسلمین عربستان سعودی” در سایت اجتماعی فیسبوک راه اندازی کنم اما در کمتر از ۲۴ ساعت صفحه ای که ساخته بودم فیلتر شد و ایمیلی از طرف فیسبوک دریافت کردم که در آن نوشته شده بود “ساخت چنین صفحه ای مخالف قوانین فیسبوک” است.

این فعال فضای مجازی همچنین گفت: پس از بررسی بیشتر موضوع متوجه شدم، حکومت سعودی که پیش از این چندین بار پیشنهاد خرید شرکت فیسبوک را داده بود اما با مخالفت صاحبان این شرکت مواجه شد، مبلغ هنگفتی را به این شرکت داده تا هر صفحه ای را که عربستان سعودی درخواست می کند، پلمپ و فیلتر شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس به نظر می رسد صفحه ای با نام “اخوان المسلمین عربستان سعودی”  که بنده قصد راه اندازی آن را داشتم، برای مقامات سعودی خوشایند نیست از همین رو از فیسبوک درخواست کردند که آن را فیلتر کند.

نکته جالب اینجاست که آی دی و نام شخصی بنده در فیس بوک هم به طور کامل توسط فیسبوک از بین رفت تا دیگر چنین فعالیتی نداشته باشم.

گفتنی است؛ رژیم عربستان سعودی از افزایش فعالیت جنبش “اخوان المسلمین” در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به ویژه عربستان به شدت می ترسد زیرا پیش بینی می کند در آینده ای نزدیک موج انقلاب های عربی از تونس، لیبی و مصر، به عربستان سعودی نیز برسد.

منبع:شیعه آنلاین


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.