فعالیت اکتشافی در تمام حوزه های رسوبی ایران گسترش می یابد

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ‘ سید محمود محدث’ افزود: فعالیت های اکتشافی شرکت ملی نفت ایران در سال علاوه بر حوزه غرب و جنوب غرب کشور، بر حوزه های خلیج فارس و شمال شرق کشور به عنوان دیگر حوزه های مهم ادامه خواهد یافت.

محدث از تمرکز فعالیت های مطالعاتی و اکتشافی این مدیریت در سال جاری بر حوزه های میادین غرب و جنوب غربی کشور خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته ۹۰ عملیات حفاری میدان های خیام (نفتی و گازی)، مدار، فرزاد A در خلیج فارس، دلاوران و افزایش حجم ذخیره در یکی از میادین جنوبی کشور را آغاز کردیم ودر سال جاری عملیات حفاری این میادین ادامه خواهد یافت.

مدیر امور اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر این که اولویت اصلی ما در بحث اکتشاف مناطق غرب و جنوب غربی کشور است، گفت: با کشف میادین نفتی جدید در سال جاری، این میادین را در سال های آینده با میادین در حال تولید فعلی جایگزین کنیم و از این طریق پشتوانه ای برای تولید نفت کشور ایجاد شود.

وی درباره پروژه لرزه نگاری در خلیج فارس گفت: این پروژه در حدود ۲۱۰ کیلومتر مربع از منطقه فرزاد A از اواخر سال قبل آغاز شد و در فروردین امسال پایان یافت.

محدث با اشاره به عملکرد موفقیت آمیز مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در سال ۹۰ گفت: عملکرد این مدیریت در سال ۹۰ سه برابر تعهدات برنامه ریزی شده برای سال گذشته بود.

اقتصام**۹۱۸۹**۱۵۶۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۲۷۳۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.