فعالیت پالایشگاه‌های کشور با استانداردهای روز دنیا

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر داد

ضیغمی گفت: پالایشگاه‌های با میانگین عمر بالای ۳۰ سال کشور در حال حاضر محصولات خود را با استانداردهای روز دنیا یعنی یورو ۴ و ۵ تولید و عرضه می کنند.

به گزارش سرویس اقتصادی برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، ضیغمی مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: با همت متخصصان داخلی تمام پالایشگاههایی که عمر آنان بالای ۳۰ سال بود مانند آبادان با قدمت ۱۰۰ سال،کرمانشاه ۵۰ سال و تهران و اصفهان با قدمتی بیش از ۳۰ سال را بهینه سازی کردیم به نحوی که محصولات خود را با استانداردهای روز دنیا تولید و عرضه می کنند.

وی از ساخت ۷ پالایشگاه جدید در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: تعداد پالایشگاههای جدید که برخی از آنان با خوراک میعانات گازی که ازعسلویه تامین می شود و برخی هم نفت خام خواهد بود به ۷ پالایشگاه خواهد رسید و همانطور که خدمت مقام معظم رهبری عرض کردیم انشاالله با کمک شرکت ملی گاز پالایشگاهی خواهیم ساخت که ۱۰۰ درصد آن بومی و ساخت ایران باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در پایان افزود: تبدیل سوخت هواپیما و نفت سفید به یورو ۴ و بعضا یورو ۵ در پالایشگاههای کشور و همچنین بهینه سازی پالایشگاههای کشور نشاندهنده بی اثر بودن تحریم ها بوده و انشاالله به حول و قوه الهی متخصصان و جوانان این مرز و بوم با توان و علم خود سخت ترین تحریم ها را خنثی خواهند کرد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.