فعالیت ۱۹۱۴ جایگاه سی ان جی برای سوخت رسانی به ۲٫۸ میلیون خودرو

فعالیت ۱۹۱۴ جایگاه سی ان جی برای سوخت رسانی به ۲٫۸ میلیون خودرو

عصر خودرو : شمار جایگاه های سی‌ان‌جی فعال کشور با راه اندازی ۶ جایگاه جدید از ۳۰ خرداد امسال به ۱۹۱۴ باب افزایش یافته که به این ترتیب به ازای ۱۴۶۲ خودرو یک جایگاه سی ان جی وجود دارد.

به نقل از شانا با تجهیز و راه‌اندازی این جایگاه‌ها تا ۱۴ خرداد امسال، شمار نازل‌های راه‌اندازی شده کشور به ۱۱ هزار و ۸۶ مورد و ظرفیت عرضه گاز طبیعی فشرده شده به دو میلیون و ۴۰ هزار و ۵۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت رسید.

با احتساب تولید و تبدیل خودروهای دوگانه سوز در دو بخش تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه ای، هم اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خودروی گازسوز در کشور وجود دارد.

به گزارش شانا، طبق برنامه‌ریزی‌های شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، با ساخت جایگاه‌های جدید سی‌ان‌جی تا پایان امسال، این رقم باز هم افزایش خواهد یافت و به ۲ هزار و ۵۰۰ باب خواهد رسید و کشور از لحاظ توسعه جایگاه های سی‌ان‌جی به جایگاه دوم جهان دست خواهد یافت.

ایران هم اکنون با بیش از ۱۹۰۰ باب جایگاه سی‌ان‌جی، پس از پاکستان، چین و آرژانتین، مقام چهارم جهان را از نظر شمار جایگاه‌های سی‌ان‌جی به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به ۲۵۰۰ باب در سال ۹۱، کشورمان دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.

سال گذشته به طور میانگین روزانه ۱۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی فشرده شده (سی ان جی) در جایگاه های سی ان جی سراسر کشور توزیع شده است و چنانچه زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت سی ان جی در کشور ایجاد نمی‌شد، هم اکنون شاهد مصرف همین مقدار بنزین در کشور بودیم که گاز طبیعی جایگزین آن شده است.

یکشنبه ۱۸ تیر   ۱۲:۳۲


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.