فعالیت ۲۱۸ مرکز خون گیری در ماه مبارک رمضان

‘مهتاب مقصودلو’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این مراکز در ساعات روز دایر است اما عمده ترین فعالیت شان پس از افطار خواهد بود و از مردم می خواهیم در این ماه، بیماران را با اهدای خونشان یاری کنند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان مانند همه ماه‌های سال نیاز به فرآورده‌های خونی وجود دارد، اظهار داشت: سازمان انتقال خون در آستانه این ماه به میزان ۹ روز میانگین مصرف خون در کشور ذخیره دارد، اما فرآورده‌هایی مانند پلاکت را فقط سه روز می‌تواند نگهداری کند از این رو، باید در ماه رمضان مراجعه برای اهدای خون صورت گیرد تا این محصولات تولید و در اختیار مراکز مختلف قرار گیرد.

مقصودلو درباره حضور پزشکان مشاور در پایگاه‌های انتقال خون، گفت: پس از افطار تا نزدیکی سحر، پزشکان در همه پایگاه‌های انتقال خون حضور دارند که داوطلبان را راهنمایی می‌کنند و اگر شخصی شرایط لازم را نداشته باشد اجازه خونگیری صادر نمی‌شود.

این مقام مسوول در سازمان انتقال خون، درباره رژیم غذایی روزه‌داران پس از اهدای خون گفت: مانند دیگر روزهای سال، در ماه رمضان هم رژیم غذایی ویژه‌ای به داوطلبان پیشنهاد نمی‌کنیم، اما بهتر است این اشخاص از کارهای سنگین پرهیز کنند و هنگام سحر مایعات حاوی املاح، مانند دوغ، بنوشند.

اجتمام **۹۰۲۲ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۴۶۵۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.