فعال آمریکایی: نظام حکومتی آمریکا عملکرد فاشیستی دارد

۲۴م آذر ،

فعالان آمریکایی ضمن انتقاد شدید از نقض حقوق مدنی در آمریکا تاکید دارند نظام حکومتی و پلیس آمریکا عملکرد فاشیستی دارند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، فعالان مدنی در آمریکا تاکید دارند از شهروندان این کشور براساس دیدگاه های دینی یا نژادیشان جاسوسی می گردد.
این فعالان آمریکایی خواهان توقف اینگونه اقدامات غیرقانونی می باشند. این اقدامات در ایالتی همانند کالیفرنیا و به شدت در شهر لس آنجلس رواج بسیار بسیاری دارد.
به گفته فعالان مدنی در آمریکا، به پلیس این منطقه اختیارات ویژه ای داده شده است که براساس آن می توانند از مردم جاسوسی کنند و این کار را حتی دربارهٔ اشخاصی انجام بدهند که هرگز هیچگونه تخلف و جرمی مرتکب نشده اند.
این اقدامات پلیس لس آنجلس که نقض حقوق مدنی است به نام تامین امنیت مردم انجام می گردد.
روز قبل شماری از فعالان آمریکایی در شهر لس آنجلس تظاهرات کردند تا اعتراض خود را به این مسئله نشان بدهند. شرکت کنندگان در این تظاهرات، خواستار پایان نقض حریم شخصی و حقوق مدنی در آمریکا شدند و اینکه دربارهٔ اینگونه اقدامات پلیس آمریکا، به صورت کامل شفاف سازی شود.
یک فعال آمریکایی در این تظاهرات گفت:« حدود هفتاد و هفت مرکز جمع آوری اطلاعات دربارهٔ شهروندان آمریکایی و جاسوسی از آنها وجود دارد. این مرکزها از هر شیوه ای برای جمع آوری اطلاعات به نام مقابله با جرائم استفاده می کنند. بررسی ها نشان می دهد اطلاعاتی که در این مراکز جمع آوری می گردد بی فایده و بی ارزش است. این اقدامات ناقض حقوق مدنی و حریم شخصی اشخاص است. جالب توجه این است که برای اجرای این برنامه یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار هزینه می گردد.»
مسئولان پلیس لس آنجلس می گویند اختیارات ویژه مذکور برای جلوگیری از وقوع جرم است. اما فعالان آمریکایی می گویند عملکرد پلیس این منطقه نشان می دهد هیچ پیشرفتی در عملکرد آن براساس این اطلاعات به دست نیامده است.
یک شهروند آمریکایی در این باره گفت:« آنها  اطلاعات جمع آوری شده از مردم را یک تا پنج سال نگهداری می کنند. افشای این اطلاعات می تواند برای آینده ما خطرناک باشد.»
جیم لافتری از اعضای صنف وکلای آمریکا در این خصوص گفت:« این رویکرد پلیس آمریکا فاشیستی است. نظام حکومتی در آمریکا دربارهٔ حق مردم برای برخورداری از حقوق مدنی عملکرد فاشیستی دارد. همه آمریکایی ها باید از این وضع به شدت خشمگین باشند.»
از سال ۲۰۰۸ تاکنون چهار هزار گزارش در مرکز جمع آوری اطلاعات مذکور در لس آنجلس تهیه شده است. ۷۰ درصد این گزارشها دربارهٔ فعالیتهای مشکوک به اشخاص رنگین پوست آمریکا مرتبط بوده است.


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.