فعال بودن بیش از ۵ هزار “معدن” درکشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون امور معادن و صنایع معدنی گفت: از ۷ هزار و ۶۰۰ معدن در سطح کشور ۵ هزار و ۴۰۰ معدن فعال است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران(شاتا)؛ جعفر سرقینی درمراسم تودیع و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اعلام این خبر، افزود: مسئولان باید به اکتشافات معدنی بها داده و بتوانند معادن مهم را شناسایی و سبب افزایش تولید ناخالص ملی شوند.

سرقینی در ادامه یادآور شد: مجموع فعالیت‌های معدنی فقط ۷ درصد وسعت کشور را فرا‌گرفته است که این رقم بسیار کم است و ما سعی خواهیم کرد که مشکل بهره‌برداران را حل کنیم و در این راه باید زدودن مقررات دست و پاگیر به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از زمان ورود بخش خصوصی به حوزه صنعت، تولید صنایع و معادن از ۱۰۰ میلیون تن به ۴۰۰ میلیون تن رسیده است که این عدد رشد چهار برابری را بعد از ورود بخش خصوصی به این حوزه نشان می‌دهد.
 
به گفته سرقینی؛ در حوزه صنعت ۳۵ درصد تولید ناخالص ملی متعلق به حوزه صنعت، معدن و تجارت است که این امر نشان دهنده  این است که این بخش یک حوزه بسیار بزرگ در صنعت کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درادامه یادآور شد: رشد اقتصادی کشور در چند سال قبل منفی بوده است و ما دربخش صنعت، معدن و تجارت تلاش می‌کنیم تااین رشد رو به  مثبت شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی سهم استان اردبیل از جمعیت کشور ۱٫۵ درصد است چرا باید سهم این استان از صنعت کشور ۰٫۵ درصد باشد این به آن معنا نیست که مسئولان فعالیت نکرده‌اند بلکه به این معنی است از ظرفیت‌های استان اردبیل استفاده نشده است.

سرقینی یادآورشد: محور فعالیت وزارت صنعت ، معدن وتجارت، بخش خصوصی است وبا تصویب قانون معادن تازه در سال ۷۷ این روند رو به رشد بوده است.

برپایه این گزارش ممتاز به نقل از؛ ارژنگ عزیزی رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: طی ۱۳ ماه  قبل با برگزاری ۴۲ جلسه با واحدهای تولیدی؛ مشکلات ۳۲۲ واحد تولیدی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که حاصل آن ۴۲۹ مصوبه در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی آسیب شناسی و طرحها ی پیشنهادی ارائه شده است.

این گزارش ممتاز به نقل از می افزاید:‌ سید حامد عاملی رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: در استان اردبیل اگر می‌خواهیم وضعیت اشتغال و زندگی را بهبود ببخشیم هیچ راهی جز افزایش سهم تولید و جذب سرمایه‌گذاران نداریم.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از؛ در پایان  این مراسم با اهدای لوحی از زحمات ارژنگ عزیزی رئیس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تقدیر و سید حامد عاملی به عنوان رئیس تازه این سازمان نیز از امروز کار خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.