فعال سیاسی مالزی:نشانه های شکست تحریم ایران آشکار شد

به گزارش ایرنا از مالزی ‘عبدالغنی شمس الدین’ رییس جمعیت اتحاد علمای مسلمین مالزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چین در شرایطی از سوی آمریکا از مجازاتهای احتمالی بخاطر معامله با ایران حذف شد که این کشور دائما بر موضع اصولی خود مبنی بر مخالفت با تحریمهای یکجانبه علیه ایران تاکید کرده است.

مقامات رسمی چین در موضعگیری های متعدد خود بر ادامه مبادلات تجاری و خرید نفت از ایران تاکید و به صراحت اعلام کرده اند که برای توسعه اقتصادی خود به نفت ایران نیاز دارند و این معامله را مخالف مقررات بین المللی نمی دانند.

این شخصیت مالزیایی با اشاره به مستثنی شدن کشورهای دیگری چون مالزی، ژاپن، آفریقای جنوبی و ترکیه از این تحریمها گفت: این امر بیانگر آن است که بازار بین المللی نمی تواند حضور ایران و نفت این کشور را نادیده بگیرد.

عبدالغنی شمس الدین با اشاره به بحران کنونی حاکم بر اقتصاد جهانی بویژه مشکلات اقتصادی در اروپا گفت: تحریم نفت ایران از سوی اروپا در شرایط کنونی، می تواند برای اقتصاد اروپا خسارت بارتر از اقتصاد ایران باشد.

رییس جمعیت اتحاد علمای مسلمین مالزی همچنین با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی در برابر سیاست های سلطه طلبانه آمریکا و غرب گفت: هدف آمریکا از فشار بر ایران جلوگیری از شکل گیری قدرت منطقه ای جدیدی است که اقتدار و سلطه آمریکا و اسراییل را بر منطقه استراتژیک خاورمیانه به چالش می کشد.

آساق**۳۳۵/۱۵۷۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۸۶۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.