فعال شدن مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری سیستان‌ و بلوچستان

44-108.jpg

مدیر پیشگیری از وقوع جرم معاونت دادگستری کل سیستان‌ و بلوچستان گفت: مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم در حوزه‌های علمی و پژوهشی این استان فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه سیستان و بلوچستان، سعید خسروی اظهارکرد: امروزه جرم به یک تهدید برای جوامع بشری تبدیل شده و در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با تعامل جامع و نظام‌مند، در زمینه سلامت اجتماعی اقدامات بسیار خوبی را انجام داده است.

وی افزود: در این زمینه تفاهمنامه‌هایی با مراکز علمی و پژوهشی از سوی قوه قضاییه بسته شده، که تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی می‌توانند بر اساس دستور‌العمل‌ها با این معاونت در زمینه‌های علمی و پژوهشی با هدف پیشگیری از وقوع جرم همکاری داشته باشند.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان ‌‌و بلوچستان بیان کرد: بر اساس دستور‌العمل‌های اجرایی معاونت، اولویت‌های پژوهشی استان بررسی و در اختیار دست اندرکاران، پژوهشگران و علاقمندان قرار گرفته است.

خسروی گفت: در راستای تقویت اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی در استان، پایان‌نامه‌های ارشد و رساله‌های دکتری توسط حوزه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان‌ و بلوچستان حمایت مالی می‌شوند.

وی در ادامه فعالیت‌ کمپ‌های ترک اعتیاد در استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تاکنون کمپ‌های ترک اعتیاد در برخی‌ از شهرستان‌های استان خوب عمل کرده‌اند و در شهرستان زاهدان به عنوان مرکزیت استان نیز باید با حمایت سازمان‌های بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان‌های مربوطه تدابیری برای فعال‌کردن کمپ‌های ترک اعتیاد اندیشیده شود.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان ‌‌و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به محوریت اصلی پیشگیری از اعتیاد، بنیادی تحت همین عنوان با نظارت معاونت پیشگیری از وقوع جرم در سیستان ‌و بلوچستان در حال تشکیل است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.