فعال یمنی: سفارت آمریکا لانه‌جاسوسی است

سخنگوی انجمن گروه های انقلابی یمنی، سفارت آمریکا در صنعا را لانه جاسوسی توصیف کرد و خواستار بسته شدن همه سفارتخانه های آمریکا در کشورهای عربی شد.

“علی البخیتی” روز جمعه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: نمی توان در قبال توهین به پیامبر اسلام (ص) به بهانه آزادی بیان ساکت ماند.

وی با انتقاد از معیارهای متناقض غرب درباره آزادی بیان افزود:  تشکیک درباره “هولوکاست” در اروپا جرم است و افراد به دلیل آن محاکمه می شوند، این درحالی است که در همین کشورهای غربی هیچ واکنشی به توهین به مقدسات اسلامی نشان داده نمی شود.

البخیتی خاطرنشان کرد: سفارت آمریکا در صنعا اصول دیپلماتیک را رعایت نمی کند، و به لانه برای جاسوسی و اداره بحران و دخالت در امور یمن تبدیل شده است.

البخیتی ادامه داد: سفیر آمریکا در یمن شبیه به حاکم نظامی است، و خود او نیز به صورت علنی این موضوع را پذیرفته و آزادانه در نقاط مختلف پرسه می زند.

البخیتی درخواست کرد، سفارت آمریکا در صنعا و همه پایتخت های عربی در واکنش به دخالتها و همچنین قتل شهروندان یمنی به دست نیروهای ویژه آمریکایی بسته شود.

این فعال یمنی درباره موضع گیری عجولانه رئیس جمهوری یمن و عذرخواهی او از آمریکایی ها اظهار تأسف کرد.

وی در واکشن به اظهارات عبدربه منصور هادی مبنی براینکه کسانیکه به سفارت آمریکا یورش بردند هرج و مرج طلب هستند، گفت: هرج و مرج طلب کسانی هستند که به بیگانگان اجازه می دهند شهروندان یمنی را با هواپیماهای بدون خلبان هدف قرار دهند، و به سفیر آمریکا اجازه می دهند که کشور را اداره کند.

البخیتی توجیه آمریکا در خصوص توهین به پیامبر را محکوم کرد و گفت: اگر آمریکا جدیت دارد، چرا با تصویب قانون توهین به اسلام را محکوم نمی کند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.