فقدان تاکسی های شهر، زیر سر جایگاه های سوخت

فقدان تاکسی های شهر، زیر سر جایگاه های سوخت

محدودیت جایگاه های سوخت گاز برای تاکسیرانان یکی از اصلی ترین دغدغه های این روز سازمان تاکسیرانی است و کمبود این جایگاه سوخت رسانی رانندگان زیادی را با مشکل رو به رو کرده است.

به نقل از  ممتاز نیوز، یکی از مهمترین عوامل در سرویس دهی مناسب و درآمدزایی بیشتر تاکسیرانان داشتن جایگاه های سوخت مناسب است و معطل شدن در صف های طولانی گاز، زمان زیادی را می گیرد و همین مساله به کمبود تاکسی در خیابان های شهر می انجامد.
در حال حاضر ۲۳ جایگاه CNG برای تاکسیرانان در تهران اختصاص داده شده است ولی با این تعداد هنوز تاکسی های شهر تهران با مشکل سوخت گیری و اتلاف وقت دست و پنجه نرم می کند.
معاون امور مناطق سازمان تاکسیرانی با اشاره به این مشکل می گوید: در کنار ۲۳ جایگاه اختصاصی سوخت رسانی که برای تاکسیرانان در نظر گرفته ایم رایزنی هایی هم با مسئولان مربوطه داشته ایم تا چند جایگاه دیگر را در مناطق مختلف برای تاکسیرانان تاسیس کنیم.
اکبری می افزاید: در حال حاضر ۷۸ هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر تهران وجود دارد که ۲۵ هزارتای آنان تک سوز و ۵۳ هزار دو گانه سوز هستند که اگر با توجه به تعداد نازل های سوخت رسانی و زمانی که برای سوخت گیری مصرف می شود حساب کنیم هر تاکسی فقط یکبار در طول روز می تواند سوخت گیری کند که این یک بار هم با معطلی زیاد همراه است.
وی همچنین به تلاش سازمان تاکسیرانی برای تاسیس جایگاه سوخت رسانی در مناطق مختلفی مثل پایانه ی آزادی اشاره کرد و گفت: پیشنهاد مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران این است که در فضای پایانه ها، دستگاه های کوچک گاز رسانی نصب شود تا بتوانند روزانه به ۲۰۰ تاکسی سوخت برسانند. ما نیز در حال حاضر این پیشنهاد را به استانداری تهران تحویل داده ایم و خوشبختانه ستاد سوخت هم آمادگی خود را برای انجام این کار اعلام داشته است.
با توجه به گفته های معاون امور مناطق تاکسیرانی، مسئولان این سازمان هر کاری را که لازم بوده است انجام داده اند و حال باید صبر کنیم و ببینیم تصمیم نهایی مسئولان استانداری تهران چگونه خواهد بود و آیا در رفع این مشکل بزرگ تاکسیرانان تلاشی خواهند کرد.

سه شنبه ۱۴ شهریور   ۱۳:۳۸


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.