فقدان تبلیغات محیطی مهم نیست؛ تماشاگران بهترین مبلغان تئاترند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

گفتگو با کارگردان ˝تو هرگز نخواهی گشت˝/

نمایش ˝تو هرگز نخواهی گشت˝ از ۳۰ تیرماه در تالار سایه تئاتر شهر به صحنه آمده است.

سامان خلیلیان دربارهٔ نمایش “تو هرگز نخواهی گشت” به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: “تو هرگز نخواهی گشت” با سه اپیزود به آسیب هایی می پردازد که پس از جنگ به خانواده ها وارد شده است.

وی با اشاره به اپیزودیک بودن این نمایش توضیح داد: این اثر نمایشی دارای سه اپیزود مجزاست که در هر اپیزود یک پرسشگر و دو مخاطب وجود دارد.

کارگردان نمایش “تو هرگز نخواهی گشت” تصریح کرد: اپیزود اول فضای یک دفتر آگهی است که اشخاص، گمشدگان خود را از طریق این دفتر اعلام می کنند. اپیزود دوم فضای تقریبا دادگاهی است که در آن پرسشگر در مقام قاضی قرار می گیرد و سه مخاطب دربارهٔ مشکلی، که به خاطر مسائل جنگ برایشان به وجود آمده است، چاره جویی می کنند. اپیزود سوم این اثر نیز به مراسم خواستگاری از دختری می پردازد که به سبب وقوع جنگ، دختر شیمیایی شده و در وضعیت جسمانی بدی به سر می برد.

خلیلیان در پاسخ به این پرسش که لزوم اجرای همزمان دو نمایش “تو هرگز نخواهی گشت” و “پوتین های عموبابا” با موضوع دفاع مقدس در مجموعه تئاتر شهر چیست توضیح داد: مهم این است که تئاتر هنوز زنده و در جریان است، برای من نمایش موضوعی مفهومی ندارد و حتی دو تئاتر با شبهت های موضوعی و سوژه ای می تواند از دریچه هایی متفاوت به صحنه آیند.

این هنرمند با اشاره به اینکه در زمان اجرای نمایش و ماه مبارک رمضان هر روز میزبان میانگین ۵۰ نفر بوده است بیان کرد: از آمار تماشاگرانم راضی هستم و خوش بینم که پس از ماه مبارک افزایش یابند. فقدان تبلیغات محیطی هم چندان مهم نیست؛ تماشاگران بهترین مبلغان تئاترند.

نمایش “تو هرگز نخواهی گشت” پیش ازاین در سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر و شانزدهمین جشنواره فتح خرمشهر حضور داشته است که توانسته در جشنواره مقاومت مفتح خرمشهر کار برگزیده شود.

این نمایش هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۹ در تالار سایه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.