فقدان تیم های توانمند در المپیاد دانشجویی بانوان مشهود است

‘فریبا جلالیان’ که مربی تیم دو نفره دانشگاه الزهرا (س) در یازدهمین المپیاد دانشجویان دختر نیز است، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در بیرجند اضافه کرد: در رقابت های انتخابی مناطق، فقط تیم های قهرمان اجازه حضور در این المپیاد را یافتند.

وی گفت: این موجب شد برخی مناطق مثل دانشگاه های موجود در شهر تهران که دارای توانایی های خوبی هم هستند، به واسطه یک شکست نتوانند به بیرجند بیایند.

وی گفت: وضعیت دانشگاه الزهرا (س) به همین شکل است و ما توانستیم فقط در قسمت دو نفره آزاد شرکت کنیم و رتبه سوم را نیز کسب کردیم.

جلالیان افزود: این در حالی است که اگر به صورت تیمی رقابت می کردیم، نتایج بهتری نصیب مان می شد.

وی با بیان اینکه نتیجه این نوع حضور، آن بود که سطح فنی بازی ها با افت مواجه شده بود، گفت: به همین خاطر شاهد حضور برخی تیم هایی بودیم که بدون رقابت منطقه ای هم می شد به بیرجند بیایند، لذا در همان دیدار نخست حذف شدند.

جلالیان افزود: بهتر بود مسوولان در معاونت تربیت بدنی وزارت علوم، بر اساس ضعیف یا قوی بودن تیم های دانشجویی برای هر منطقه سهمیه خاصی در نظر می گرفتند تا با این شیوه شاهد حضور تیم های قدرتمند بیشتر و در نتیجه رقابت جذاب تری می بودیم.

وی ضمن انتقاد از حضور برخی قهرمانان تیم ملی در المپیاد دانشجویی گفت: نفس المپیاد دانشجویی یعنی رقابت بین دانشجویان و درست نیست در المپیاد شاهد حضور قهرمانان تیم ملی یا کسانی که عضو لیگ های حرفه ای هستند، باشیم.

جلالیان افزود: اینکه قهرمان تیم ملی یا یک ورزشکار سوپرلیگی در کسوت دانشجویی ظاهر شود، نفس المپیاد دانشجویی را زیر سوال می برد و به عبارت دیگر نمی توان به آن نام المپیاد دانشجویی گذاشت.

وی اظهار داشت: در حالی که هدف از برگزاری المپیادهای دانشجویی آن است که از بین دانشجویان قهرمان، نخبگان تیم ملی را انتخاب کرد.

یازدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر سراسر کشور، از روز ۱۶ تیر ماه در ۱۰ رشته ورزشی در شهر بیرجند آغاز شده و تا روز ۲۴ تیر ماه ادامه دارد.

۶۶۶

ورزشی. ** ۱۵۸۹ **

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۱۵۴۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.