فقدان سیاست‌های مدون و منسجم از ضعف‌های طراحی الگوهای تفریحی سالم است

۰۷م آذر ،

489b15c777c0911ee3a27b34a99ae67c-1.jpg

نایب رییس انجمن روان شناسی اجتماعی ایران وجود ارزش‌های فرهنگی و میراث تاریخی جامعه را از شاخص‌های تفریح سالم دانست و گفت: باید ارزش‌ها و سبک زندگی ایرانی – اسلامی را در این تفریحات آموزش داد.

عزیزاله تاجیک اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار«جوانان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: آزادانه و اختیاری بودن، ایجاد نشاط روحی و روانی، مطابقت با معیارها، موازین اخلاقی و رشد معنوی فرد و جامعه و وجود تنوع و نوآوری از شاخص‌های تفریح سالم است.

وی اظهار کرد: اوقات تفریح زمان‌هایی از شبانه روزاست که در اختیار فرد است و در آن مدت زمان مسئولیت و وظیفه‌ای برعهده ندارد.

در اوقات تفریح نباید تکلیف یا وظیفه‌ معینی برای اشخاص تعیین شود

تاجیک اسماعیلی همچنین در مورد ویژگی‌های تفریح بیان کرد: زمان تفریح آزاد و در اختیار فرد است، یک مسئله اجتماعی و فردی (شخصی) است یعنی هم بعد فردی دارد و هم بعد اجتماعی و در اوقات تفریح نباید تکلیف یا وظیفه‌ معینی برای اشخاص تعیین شود و آنها می‌توانند هرگونه که تمایل دارند ازاین اوقات بهره ببرند.

نایب رییس انجمن روان شناسی اجتماعی ایران تاکید کرد: تفریح سالم باید فعالیتی‌ آزادانه باشد ضمن اینکه مغایر با رشد و تعالی فرد در زندگی نباشد.

وی شهرداری‌ها را جزو نهادهایی دانست که باید در صف مقدم نهادهای متولی در امر پرداختن به الگوی تفریح سالم باشند و اظهار کرد: نهادهای متولی تفریحات سالم باید در زمینه فرهنگ جامع و اعتلای آن مسئولیت داشته باشند، درعین حال با زندگی روزمره مردم ارتباط مستقیم برقرار کنند و به خدمات حمایتی و پشتیبانی در تهیه مقدمات و نیازهای تفریحات سالم دسترسی داشته باشند.

فقدان سیاست‌های مدون و منسجم از ضعف‌های طراحی الگوهای تفریحی سالم است

تاجیک اسماعیلی در مورد ضعف‌های موجود در الگوهای تفریحی سالم تصریح کرد: فقدان سیاست‌های مدون و منسجم حاکم بر برنامه ریزیهای تفریحی و نبود امکانات متناسب با نیازهای جامعه از جمله ضعف‌های موجود در راستای طراحی الگوهای تفریحی سالم است.

وی در پایان در مورد راهکارهای قابل ارائه در این زمینه گفت: قبل از هر چیز نیاز به یک سیاست گذاری بنیادی در زمینه تبیین ملاک‌های تفریحات سالم داریم علاوه بر آن ستادی باید برای گسترش زمینه‌های تفریحات سالم برنامه ریزی کرد و به طراحی بپردازند و تمهید امکانات در سطح جامعه به عنوان سومین اقدام و راهکار ضروری برای رسیدن به هدف مورد نظر است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.