فقرا در آمریکا فقیرتر و ثروتمندان پولدار تر شدند

بر اساس گزارش نشریه فوربس، میزان ثروت میلیاردر های آمریکایی از مرز یک تریلیارد و ۷۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است،

میلیادرهائی مانند بیل گیتس ، وارن بافت ، لاری الیسون و کوچ برودرز به عنوان ثروتمند ترین امریکائی ها در راس این گروه قراردارند.

به نوشته نشریه فوربس ثروت خالص تنها ۴۰۰ خانوار امریکایی بالغ بر چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار است. ارزش دارائی های این گروه در سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

جالب این که به نوشته فوربس سال گذشته از نظر مالی سال بدی بوده وثروتمندان یاد شده نتوانسته اند به اندازه مورد نظر درامد کسب کنند.

ثروت گروه پولدارهای امریکائی به تنهایی برابر یک هشتم کل اقتصاد امریکاست که براساس اخرین امارهای دولتی حدود ۱۳ تریلیارد و ۵۶۰ میلیارد دلار براورد می شود.

در لیست ثروتمند ترین امریکائی برای نوزدهمین سال پیاپی نام بیل گیتس مالک کمپانی ماکروسافت قرار دارد و ثروت او درسال گذشته با ۷ میلیارد دلار افزایش از ۶۶ میلیارد دلار به ۷۳ میلیارد دلار رسید.

دومین ثروتمند امریکائی وارن بوفت است که ۴۶ میلیارد دلار ثروت دارد و مالک کمپانی بیمه برکشایر است.

به نوشته فوربس تنها ۴۵ زن در بین ۴۰۰ ثروتمند امریکائی به چشم می خورند که ثروتمندترین انها بیوه جابز مدیر کمپانی اپل است که امسال جزء ۱۰ ثروتمند اول امریکا شد.

بیشترین ثروتمندان امریکائی از ایالت کالیفرنیا هستند که از بین ۴۰۰ امریکائی ثروتمند ۸۷ نفر از این ایالت اند.

پس از کالیفرینا از نظر شمار ثروتمندان ایالت های نیویورک، تکزاس ،فلوریداو وایلی نویز به ترتیب قرار دارند.

بر اساس گزارش موسسه امار امریکا ، تازه ترین نظر کارشناسان اقتصادی و استادان دانشگاه نشان می دهد نرخ فقر در آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی به بیش از ۱۵٫۱ درصد رسیده و این رقم در سال ۲۰۱۱ میلادی به بیش از ۱۵٫۷ درصد افزایش یافته است.

افزایش فقر در آمریکا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خبر بسیار بدی برای کاندیداهای ریاست جمهوری به خصوص باراک اوباما به شمار می رود .

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بیش از ۴۷ میلیون فقیر در آمریکا زندگی می کنند که این رقم معادل یک نفر از هر شش آمریکایی است.

این رقم در سال ۱۹۸۳ میلادی معادل یک نفر از هر ۱۰ آمریکایی بوده است.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.