فقر اطلاعات و ضعف مدیریتی دلیل بروز ریزگردها و خشک شدن تالابها

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد محمدی زاده امروز در همایش فناوری اطلاعات و محیط زیست با اشاره به درگیری ۲۳ استان کشور از پدیده ریزگردها، عواملی همچون فقر اطلاعاتی و عدم توانایی در مدیریت را از جمله دلایلی اعلام کرد که باعث ایجاد پدیده های زیست محیطی اینچنینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تنها یک سوم نزولات آسمانی در ایران قابل مدیریت است، میزان بهره‌وری از این منابع در کشور را ۳۵ تا ۴۰ درصد عنوان کرد و گفت: فقر در اطلاعات و عدم توانایی در مدیریت خود را در قالب ریزگردها، پر شدن تالاب‌ها، باران‌های اسیدی و افزایش بیابان‌ها نمایان می‌کند.

محمدی زاده با اشاره به اینکه برای حفظ محیط زیست تمرکز زدایی عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توان انجام داد، افزود: در برخی کشورها سالانه چند میلیون نفر به دورکاران اضافه می‌شود و این در حالی است که نهادینه ‌شدن دورکاری در ایران نیازمند زمان است.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه یکی از ارکان اصلی راهبری و نظارتی ما پایش‌ها است، گفت: هم اکنون ۱۸۰۰ واحد صنعتی آلاینده در کشور وجود دارد تا ظرف ۲ سال آینده نباید هیچ‌یک از واحدهای صنعتی کشور آلایندگی داشته باشد و این میزان به صفر می رسد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.