فقط این بانک‌ها مجاز به تبلیغ می باشند

۵ م دیماه ،

بینا- هفته قبل معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی نام موسسات و بانک‌های دارای مجوز را اعلام و تاکید کرد که انتشار یافتن تبلیغات موسسات مالی و پولی که در این لیست نیستند، ممنوع است.
در این بین و در حالی که نام چهار بانک گردشگری، ایران زمین، قوامین و انصار در پایگاه اینترنتی بانک مرکزی به عنوان بانک‌های خصوصی کشور وجود دارد اما اسمی از آنها در لیست اطلاعیه معاونت مطبوعاتی نیامده بود که با واکنش بعضی از این بانک‌ها هم روبه‌رو شد.
براساس گزارش ایسنا، پس از پیگیری از بانک مرکزی، روابط عمومی این بانک اعلام کرد که نام این‌ بانک به اشتباه از قلم افتاده است.
در اطلاعیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تبلیغات موسسات مالی و اعتباری که فاقد مجوز لازم از بانک مرکزی می باشند در مطبوعات و رسانه‌های جمعی ممنوع اعلام شده است.
بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای خطاب به محمدزاده، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آورده است: بانک مرکزی بر اساس قانون پولی و بانکی کشور و قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی مسوول تنظیم سیاست‌های پولی و ناظر بر عملکرد بانک‌ها (دولتی و غیر دولتی) موسسات مالی و اعتباری و سایر نهادهای پولی و اعتباری از جمله تعاونی‌های اعتبار، صندوق‌های قرض الحسنه، لیزینگ‌ها و صرافی‌هاست.
بر همین اساس به منظور نظارت بر فعالیت این گونه موسسات در راستای سیاست‌های پولی و حفظ حقوق سپرده‌گذاران موسسات مذکور پس از احراز صلاحیت تخصصی از بانک مرکزی مجوز فعالیت دریافت کرده و مجاز به فعالیت می باشند.
معذالک انجام هر گونه تبلیغات در مطبوعات و رسانه‌های جمعی منوط به اخذ تاییدیه از این بانک است در همین ارتباط علیرغم ارسال نامه‌های متعدد به واحدهای ذی‌ربط مبنی بر جلوگیری از هر گونه‌ تبلیغات اعم از انتشار یافتن و چاپ آگهی‌های تبلیغاتی موسسات پولی فاقد مجوز در سطح نشریات کشور متاسفانه بدون توجه به این مهم انتشار یافتن و چاپ آگهی‌های این گونه موسسات همچنان ادامه دارد.
بانک مرکزی در این نامه از وزارت ارشاد در خواست کرده است که این وزارتخانه از انتشار یافتن آگهی‌های تبلیغاتی موسسات پولی فاقد مجوز در نشریات کشور به منظور ساماندهی آنها و جلوگیری از اختلال در نظام پولی کشور اجتناب کند و در خصوص موسسات دارای مجوزهر گونه تبلیغات صرفا منوط به اخذ این بانک شود.»

بانک‌های دولتی دارای مجوز:

بانک ملی ایران، بانک سپه، بانک توسعه صادرات ایران، بانک صنعت و معدن، بانک کشاورزی، بانک مسکن، بانک توسعه تعاون و پست بانک ایران

بانک‌های خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی:

بانک اقتصاد نوین، بانک پارسیان، بانک پاسارگاد، بانک کارآفرین، بانک سامان، بانک سینا، بانک سرمایه، ‌بانک شهر، بانک دی، بانک صادرات، بانک ملت، بانک تجارت، بانک رفاه، بانک حکمت ایرانیان، بانک گردشگری، بانک قوامین،‌ بانک انصار و بانک ایران زمین
دیگر موسسات اعتباری و قرض‌الحسنه دارای مجوز: اعتباری توسعه به عنوان موسسات اعتباری غیربانکی دارای مجوز و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و بانک قرض‌الحسنه رسالت به عنوان بانک های قرض‌الحسنه دارای مجوز می باشند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.