فقط ما سه نفر، موضع ایران را اعلام می‌کنیم

این دیدار در هتل وارویک برگزار شده و تنها عکاسان توانسته‌اند برای دقایقی برای گرفتن عکس وارد شوند. این در حالی است که این دیدار، یک ساعت طول کشیده است. روزنامه صباح ترکیه نوشته است که این دیدار در فهرست دیدار‌های وزیر خارجه ترکیه نبوده و ظاهرا به درخواست رئیس جمهور ایران انجام شده است.

احمد داود اغلو، وزیر خارجه ترکیه در نیویورک، به محل اقامت رئیس‌جمهور ایران رفت تا با وی دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و همچنین مسأله سوریه گفت‌وگو کند.

این دیدار در هتل وارویک برگزار شده و تنها عکاسان توانسته‌اند برای دقایقی برای گرفتن عکس وارد شوند؛ این دیدار، یک ساعت به طول انجامید.

به گزارش «تابناک»، روزنامه صباح ترکیه نوشته است: این دیدار در فهرست دیدارهای وزیر خارجه ترکیه نبوده و به ظاهر به خاطر درخواست رئیس‌جمهور ایران انجام شده است.

بر پایه این گزارش، داود اغلو در این دیدار از ایجاد گروه تماس بین ایران، مصر و ترکیه برای حل بحران سوریه استقبال کرد و آن را گامی رو به جلو برای حل بحران نامید.

وی در عین حال از رئیس‌جمهور ایران خواست، با نفوذی که در سوریه دارد، برای توقف خشونت‌ها در این کشور کاری کند.

رئیس‌جمهور ایران هم متقابلا اعلام نمود که ایران تا کنون همه تلاش‌های خود را برای توقف خشونت‌ها در سوریه انجام داده و از این به بعد نیز این کار را ادامه خواهد داد.

در ادامه این دیدار، وزیر خارجه ترکیه، گلایه‌های خود از مواضع برخی از مقامات ایرانی علیه ترکیه را به احمدی نژاد اعلام کرد و گفت: ترکیه از این بابت ناخشنود است.

رئیس‌جمهور ایران در پاسخ، اشتیاق شخصی خود و نظام سیاسی ایران به داشتن رابطه‌ای خوب با ترکیه را با وزیر خارجه ترکیه در میان گذاشت و افزود: مواضع ایران در قبال موضوعات گوناگون تنها از سوی وی، رئیس مجلس و یا وزیر خارجه گفته می‌شود و مواضع افراد دیگر، موضع ایران تلقی نمی‌شود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.