فقط ما سه نفر، موضع ایران را اعلام می کنیم!

این دیدار در هتل وارویک برگزار شده است و فقط عکاسان توانسته اند برای دقایقی برای گرفتن عکس وارد شوند. این در حالی است که این دیدار یک ساعت به طول انجامیده است .روزنامه صباح ترکیه نوشته است که این دیدار در فهرست دیدار های وزیر خارجه ترکیه قرار نداشته است و ظاهرا به خاطر درخواست رئیس جمهور ایران انجام شده است .

احمد داوود اغلو وزیر خارجه ترکیه در نیویورک به محل اقامت رئیس جمهور ایران رفت تا با وی دیدار و درباره موضوعات دوجانبه و همچنین مساله سوریه با هم گفتگو کند.

این دیدار در هتل وارویک برگزار شده است و فقط عکاسان توانسته اند برای دقایقی برای گرفتن عکس وارد شده اند. این در حالی است که این دیدار یک ساعت به طول انجامیده است .

روزنامه صباح ترکیه نوشته است که این دیدار در فهرست دیدار های وزیر خارجه ترکیه قرار نداشته است و ظاهرا به خاطر درخواست رئیس جمهور ایران انجام شده است .

بر اساس این گزارش ، داوود اغلو در این دیدار از ایجاد گروه تماس بین ایران ، مصر و ترکیه برای حل بحران سوریه استقبال و آن را قدمی رو به جلو برای حل ای بحران نامید. وی در عین حال از رئیس جمهور ایران درخواست کرد که به خاطر نفوذی که در سوریه دارد ، برای توقف خشونت ها در این کشور اقدام کند .

رئیس جمهور ایران هم متقابلا اعلام کرد که ایران تا کنون همه تلاش های خود را برای توقف خشونت ها در سوریه انجام داده است و از این به بعد هم این کار را ادامه خواهد داد.

در ادامه این دیدار وزیر خارجه ترکیه گلایه های خود از مواضع برخی از مقامات ایرانی علیه ترکیه را به احمدی نژاد اعلام کرد و گفت که ترکیه از این بابت ناخشنود است . رئیس جمهور ایران در پاسخ اشتیاق شخصی خود و نظام سیاسی ایران به داشتن رابطه ای خوب با ترکیه را با وزیر خارجه ترکیه در میان گذاشت و اضافه کرد مواضع ایران در قبال موضوعات مختلف فقط توسط وی ، رئییس مجلس و یا وزیر خارجه بیان می شود و مواضع افراد دیگر موضع ایران تلقی نمی شود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.