فقط گفت‌وگوی ملی می‌تواند ما را به ساحل امن در سوریه برساند

۰۸خردادماه،

وزیر خارجه الجزایر با بیان اینکه راهی جز گفت‌وگوی سیاسی برای حل مسئله سوریه وجود ندارد تاکید کرد: تنها سوری‌ها می‌توانند سوریه را بسازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراد مدل‌سی وزیر خارجه الجزایر در جمع خبرنگاران دربارهٔ نشست امروز چهارشنبه در تهران گفت: این نشست نتایج مثبتی به همراه داشت. یکی از پیشنهاداتی که در این نشست ارائه شد، برگزاری گفت‌وگوهای ملی سوری با همکاری بین‌المللی است. سوری‌ها باید با یکدیگر گفت‌وگو داشته باشند. ان‌شاءالله برگزاری این نشست فرصت لازم را به وجود می‌آورد که طرف‌ها وارد گفت‌وگوهای جدی شوند.

وی ادامه داد: باید طرف‌های درگیر در بحران سوریه برای یافتن راه حل سیاسی شرکت کنند و همچنین در کنفرانس ژنو۲ حضور یابند. این کنفرانس نیز فرصتی به وجود خواهد آورد که همگان دور هم جمع شده و برای توقف خونریزی‌ها به دنبال راه حل سیاسی باشند.

وزیر خارجه الجزایر با اشاره به رابطه قوی کشورش با سوریه تاکید کرد: این دو کشور در طول تاریخ روابط خوبی با یکدیگر داشته‌اند بر همین اساس مسئله سوریه برای الجزایر حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نمی‌توان انکار کرد که درگیری‌های موجود در سوریه پیچیده است گفت: اکنون در میان کشورهای جهان بر سر حل سیاسی مسئله سوریه اجماع کلی وجود دارد و این امکان وجود دارد که در کنفرانس ژنو۲ اولین بار به طور جدی برای حل مسئله سوریه گفت‌وگو شود. همه طرف‌های درگیر توافق کرده‌اند با یکدیگر نشسته و گفت‌وگو کنند زیرا درگیری و خونریزی فقط منجر به تخریب و ویرانی می‌شود.

وزیر خارجه الجزایر با بیان اینکه برای حل مسئله سوریه راهی جز گفت‌وگوی سیاسی وجود ندارد، افزود: تنها سوری‌ها می‌توانند سوریه را بسازند. با وجود همه سختی‌ها، درگیری‌ها و وقایع خطرناک و پیش‌بینی نشده لازم است طرف‌های درگیر پشت میز مذاکره نشسته و گفت‌وگو کنند.

مدل‌سی اضافه کرد: تنها چیزی که می‌تواند ما را به ساحل امن برساند گفت‌وگوهای ملی در سوریه است. ما بدین شکل می‌توانیم به امنیت در سوریه دست یابیم.

وی در پاسخ به سوالی دربارهٔ نحوه کمک الجزایر به حل مسئله سوریه گفت: کمک کشورمان به مردم سوریه، کمک سیاسی است. موضع‌گیری ما به شکلی است که سبب شده است الجزایر در جایگاه صحیح و درست بایستد. باید دست به دست هم داده و برای حل مسئله سوریه متحد باشیم. الجزایر در راستای این اهداف حرکت می‌کند.

او با اشاره به مواضع الجزایر در اتحادیه عرب دربارهٔ سوریه تصریح کرد: الجزایر در این اتحادیه به دنبال یافتن راه حل سیاسی برای سوریه است. البته این راه حل بدون حضور طرف‌های درگیر در معادله امکان‌پذیر نیست.

وزیر خارجه الجزایر اضافه کرد: این کشور کمک‌های انسان دوستانه به مردم سوریه فرستاده است و ما مفتخریم که الجزایر در میان کشورهای عربی کشوری است که به سوریه کمک‌های انسان‌دوستانه فرستاده است. البته این کمک‌ها کافی نیست و مردم سوریه از ما انتظار بیشتری دارند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.