فقط گوشت ممهور به مهر سازمان دامپزشکی بخرید

دوشنبه ۲ مرداد – ۰۹:۲۷:۰۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

توضیحات رییس سازمان دامپزشکی در خصوص تب کریمه کنگو؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- رییس سازمان دامپزشکی کشور توضیحاتی در خصوص نحوه نظارت بر کشتارگاه های دام و پیشگیری از تب کریمه کنگو ارائه کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  سیدمحسن دستور گفت: اصل ورود دام قاچاق به کشور در حوزه سازمان های مرتبط با امر مرزبانی است ولی سازمان دامپزشکی هم اقداماتی در این خصوص داشته است چون دام قاچاق مشکلاتی را برای بهداشت عمومی و بهداشت دام به وجود می آورد.
وی افزود: تشدید موارد قرنطینه ای در مرزها به خصوص مرزهای شرقی، هماهنگی بین بخشی و دستگاهی برای جلوگیری از جابجایی دام مخصوصا به صورت قاچاق از مناطق مرزی به خصوص در شرق، تجهیز کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی در مناطق شرقی به خصوص در استان سیستان و بلوچستان، نظارت ویژه بر ۹ واحد کشتارگاه و ۲۰ مرکز بسته بندی تحت مدیریت بخش خصوصی در مناطق شرقی از جمله اقدامات برای کاهش مخاطرات بوده است.
وی ادامه داد: خروج دام به صورت زنده نیز از این استان ها ممنوع شده و دام در همان کشتارگاه های استانی فرآوری می شود. همچنین هماهنگی هایی بین سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت برای مبارزه با بیماری تب کریمه کنگو انجام شده است.
دستور با اشاره به اینکه در همین امسال به رغم همه بحث ها، آمارهای درگیری این تب نسبت به سال قبل افزایش نداشته است، گفت: به رغم اینکه فصل فعالیت کنه بود ولی اقدامات مبارزه ای جواب داد. البته یک برنامه ساماندهی کشتارگاه ها در سطح کشور را هم در دستور کار داشته ایم تا شرایط حداقلی برای مسائل مربوط به نظارت بر کشتار و گوشت استحصالی داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه مردم بیشتر در مناسبت ها مثل عید قربان دام می خرند گفت: در این ایام معمولا میادین عرضه دام نظارت می شوند. در تمام طول سال هم میادین رسمی خرید و فروش دام تحت نظارت هستند. به همه توصیه می کنیم باید دام زنده را از جایی که تاییدیه ناظرین ما را دارد تهیه کنند.
رییس سازمان دامپزشکی در ادامه اظهار داشت: بهترین گوشت آنست که مهر سازمان دامپزشکی را داشته باشد. به کشتارگاه ها هم توصیه کرده ایم گوشت را به صورت تازه عرضه نکنند و تا ۲۴ ساعت در سردخانه نگهداری شود، مردم هم اگر گوشت تازه خریدند ابتدا قبل از مصرف ۲۴ ساعت آن را در یخچال نگهداری کنند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۰۹۲۷۰۸۶۲۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.