فقه اسلامی با مجازات زندان منافات دارد

یک عضو کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس هشتم گفت: قوانین فعلی قضایی آنقدرها هم بازدارندگی ندارند و حتی مجازات زندان هم با مشی اسلام همخوانی ندارد و نیاز به تجدید نظر در قوانین حقوقی و قضایی احساس می‌شود که مراجع قضایی کشور باید به این مساله رسیدگی کنند.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به نقش تربیتی عفو و تخفیف مجازات زندانیان در ادامه زندگی اجتماعی آنها اظهار داشت: تربیت آرمان اصلی هدایت جامعه به سوی رستگاری و سعادت است و گسترش آثار تربیت در جامعه نقش مهمی در پیشگیری از جرایم دارد.

وی در ادامه فقه اسلامی را مخالف با مجازات زندان دانست و تصریح کرد: قوانین زندان برای شارعان قابل قبول نیست و در مجازات اسلامی نیز چنین حکمی برای مجرمان تعریف نشده مگر در مواردی خاص که براساس حکم قاضی تعیین می‌شود.

حجت الاسلام رهبر ادامه داد:‌ قوانین اسلام بدون وجود زندان نیز بازدارندگی دارند و مجازات‌های لازم در آنها تعریف شده است.

این عضو کمیسیون حقوقی قضایی مجلس هشتم خاطر نشان کرد: قوانین فعلی قضایی آنقدرها هم بازدارندگی ندارند  و حتی مجازات زندان هم با مشی اسلام همخوانی ندارد و نیاز به تجدید نظر در قوانین حقوقی و قضایی احساس می‌شود که مراجع قضایی کشور باید به این مساله رسیدگی کنند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.