فقیرترین رئیس جمهور جهان را می شناسید؟

این مطلب در تاریخ شنبه ۱۳م آبان به نقل از منبع ذکر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز درج گردیده است

در حالی که بسیاری از رهبران کشورهای جهان از فاش نمودن حقوق ماهیانه خود ، اجتناب می نمایند ، خوزه موخیکا رئیس جمهور سابق اروگوئه نه تنها مبلغ دستمزد خود را فاش نمود بلکه اعلام نمود ماهیانه ۹۰ درصد از دستمزد خود را به موسسه های خیریه ، اهدا می نماید.

به گزارش سرویس بین الملل “انتخاب” ، وی به همین سبب لقب فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئیس جمهور جهان گرفت.

به گزارش روزنامه اماراتی البیان خوزه موخیکا که اکنون ۷۶ سال سن دارد با همسر خود لوسیا توپولانسکی که عضو سابق مجلس سنای این کشور بود از سال ۲۰۱۰ در یک روستا زندگی می نماید.

لوسیا نیز مانند همسرش خوزه موخیکا ۹۰ درصد حقوق ماهیانه خود را از طریق موسسه های خیریه به محرومان و نیازمندان اهدا می نماید.

خوزه در مصاحبه با روزنامه “ال موندو” اعلام نمود حقوق ماهیانه او ۱۲ هزار و پانصد دلار است که ۱۱ هزار و دویست و پنجاه دولار آن را اهدا می نماید و تنها با هزار و دویست و پنجاه دلار زندگی خود را می گذراند.

به گفته روزنامه “ال موندو” گرانترین چیزی که خوزه در اختیار دارد خودروی فولکس واگن مدل بیتل است که قیمت آن در بازار آن کشور تنها ۱۹۴۵ دلار است.

رئیس جمهور سابق اروگوئه می گوید مبلغی که برای او باقی می ماند برای یک زندگی مناسب و شرافتمندانه کافی است بویژه اینکه تعداد بسیاری از مردم کشورم با دستمزدی کمتراز این زندگی می نمایند.

در همین حال “یاهونیوز” در گزارشی از خوزه به عنوان فقیرترین و در عین حال بخشنده ترین رئیس جمهور جهان یاد نموده است.در گزارش یاهونیوز آمده است خوزه بدهی بانکی ندارد و از زندگی خود لذت می برد.

او پیش از پایان دوره ریاست جمهوریش گفته بود ، آرزو می نماید که کشورش در صلح و آرامش بسر ببرد. وی گفته بود با پایان دوره ریاست جمهوریش به روستا خواهد رفت و با همسرش در آنجا زندگی آرامی ار خواهد گذراند.

خوزه می گوید:” بهترین الگو برای یک رهبر نمونه این است که اول خود به انجام امور خیریه مبادرت کند تا دیگران با ملاحظه او عملی نمودن آن کار خیر را آسان بیابند.”

گفتنی است که سازمان شفافیت بین المللی وابسته به سازمان ملل در گزارش خود در مورد فساد اداری در آمریکای لاتین نوشته بود که کشور اروگوئه در دوران خوزه به پایین ترین سطح فساد اداری و مالی در تاریخ خود رسیده بود.


خبرگزاری انتخاب |

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.