فلاحی: استانداردهای حداقلی برای آموزش مجازی دانش آموزان تعریف شود

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تعیین استانداردهای حداقلی برای تداوم آموزش‌های مجازی تاکید کرد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا ممکن است وضعیت آموزش در حوزه‌های مختلف به همین شکل فعلی ادامه پیدا کند به خصوص این‌که گفته می‌شود موج جدیدی از این بیماری در پاییز ماه شیوع پیدا خواهد کرد، لذا ما باید به فکر زیرساخت‌ها برای آموزش‌های مجازی باشیم.

وی ادامه داد: در اولین اقدام لازم است اشکالات سامانه شاد برطرف شود و حواشی شهرها و روستاها از نظر دسترسی به اینترنت مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاداتی مثل افزودن پنج‌شنبه‌ها به تقویم آموزشی و زوج و فرد کردن روزهای آموزش در مدارس برای فاصله گذاری اجتماعی خاطر نشان کرد: متاسفانه در بحث آموزش عالی طرح و برنامه‌ای ارائه نشده در برخی موارد زیرساخت آموزش مجازی وجود دارد اما در موارد دیگری این آمادگی فراهم نیست. ما باید دقت بیشتری روی آموزش عالی داشته باشیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز فعالیت این کمیسیون از دو هفته گذشته خاطر نشان کرد: ما ابتدا باید گزارش‌هایی را از مسئولان مربوطه دریافت می‌کردیم و لازم است در جلسات بعدی کمیسیون استانداردهای حداقلی را برای آموزش مجازی تعریف کنیم. ممکن است طرحی در این زمینه نیز ارائه شود تا با آغاز سال تحصیلی جدید مشکلات سال تحصیلی گذشته تکرار نشود.

به گفته فلاحی کمیسیون آموزش در جلسات آتی خود ارزیابی آموزش‌های مجازی در ماه‌های گذشته را به عنوان دغدغه اعضای این کمیسیون و مردم دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.