فلاحی: تصمیم گیری درباره زمان برگزاری کنکور به فردا موکول شد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که در جلسه امروز کمیسیون آموزش تصمیمی درباره زمان برگزاری کنکور گرفته نشد و در نهایت مقرر شد فردا کارگروهی به بررسی این موضوع بپردازد.

احمدحسین فلاحی در گفت وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون آموزش در جلسه ای با حضور وزرای علوم، بهداشت و درمان و ورزش و جوانان و رئیس سازمان سنجش به بررسی ساز و کارهای برگزاری کنکور پرداخت؛ جلسه که بیش از سه ساعت به طول انجامید.

وی افزود: در این جلسه وزیر بهداشت توضیح داد که در کنکور دکتری ۸۵ تا ۹۰ درصد پروتکل ها رعایت شده است که این آمار بر اساس بررسی بازرسان وزارت بهداشت به دست آمده است. البته باید دقت بیشتری درباره نحوه برگزاری آزمون ارشد صورت گیرد تا امکان برگزاری آن وجود داشته باشد.

وی افزود: وزیر بهداشت گفت که بازرسانی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر گرفته، او از مسئولان برگزاری کنکور خواست که قاطعانه درباره نحوه رعایت پروتکل های بهداشتی تصمیم گیری کنند و با تردید حرف نزنند، این را هم لحاظ کنند که در آینده شرایط از لحاظ شیوع کرونا بهتر نشده و ممکن است در فصل پاییز با بروز آنفلوآنزا وضعیت بدتر هم شود. لذا تاکید وزارت بهداشت بر این بود که در وهله اول برگزاری کنکور منوط بر رعایت پروتکل های بهداشتی است، پس یا باید کنکور برگزار شده یا اینکه کلا لغو شود و بحث تعویق را دنبال نکرد؛ چون در آینده شرایط بهتری را نخواهیم داشت.

فلاحی افزود: وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش هم بر برگزاری کنکور مصر بودند. وزیر ورزش هم توضیح داد که کل ورزشگاه ها را در اختیار وزارت علوم برای برگزاری کنکور قرار می دهد و از NGOها هم کمک می گیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در جمع بندی گفت: در نهایت بعد از بحث و بررسی های صورت گرفته هیچ تصمیمی درباره زمان و نحوه برگزاری کنکور گرفته نشد، قرار شد فردا جلسه و کارگروهی تخصصی با حضور وزرای بهداشت و علوم و یا نمایندگانی از این دو وزیر و همچنین نمایندگان موافق و مخالف دو کمیسیون بهداشت و آموزش برگزار شده و تصمیم گیری صورت گیرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.