فلان خانم بازیگر باید پول یا سرویس بدهد تا به او کار بدهیم!

تاریخ انتشار: ۸ June 2016 | 11:05 am

خانم بازیگر باید سرویس های مختلفی بدهد تا به او کار دهند!

پرویز شیخ طادی کارگردان سرشناس کشور به بیان فساد در پشت پرده سینما پرداخت و گفت فضای سینما سالم نیست!

پشت پرده فساد در سینما

پرویز شیخ طادی در گفت‌وگویی درباره مهاجرت برخی از بازیگران زن به خارج از کشور اظهار داشت: وقتی که فضای سینمای ما پاستوریزه و سالم نیست و سلامت کمی دارد، طرف با خودش می‌گوید چه فرقی می‌کند اینجا باشد یا آن طرف آب.

برنده ممتاز نیوز بلورین بهترین کارگردانی سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: اگر قرار باشد پشت صحنه تلویزیون ما افتضاح باشد که خانمی جرأت نکند به آن وارد شود، چه فرقی می‌کند که اینجا باشد یا آنجا. اگر ما چشممان را ببندیم و یک‌طرفه قضاوت کنیم به ناکجاآباد می‌رویم و مشکل‌مان حل نمی‌شود.

وی افزود: وقتی در فیلم‌ها کسانی که اصلا لیاقت و شایستگی بازیگری ندارند، وارد بازار می‌شوند تمام بهداشت سینما را به‌هم می‌ریزند. خیلی‌ها می‌گویند فلان خانم باید پول و سرویس‌های مختلف بدهد تا به او کار بدهیم. این سینما خراب است.

کارگردان فیلم‌های «شکارچی شنبه» و «روزهای زندگی» گفت: مشکل این نیست که بخش دولتی باشد یا خصوصی. مسئله بهداشت نظام‌مند نشده‌ای است که حتی درک هم نمی‌شود. وقتی آسیب‌شناسی دقیق روی بهداشت هنرمند صورت نمی‌گیرد این بحث‌ها بی‌فایده است. مجموعه مشاورانی که همراه با مدیریت فرهنگی هستند هیچ کدامشان در حوزه علوم اجتماعی تخصص و تجربه ندارند.

مشکلات زیادی وجود دارد. مثلا مواد مخدر در بین هنرمندان چرا سیر صعودی و میلیونی دارد؟ چرا هنرمندان این‌قدر در مقابل حوادث آسیب‌پذیرند. چرا از خودشان نمی‌توانند دفاع کنند. روی بهداشت هنرمند تاکید دارم. متأسفانه هیچ اقدامی ‌برایش نشده.

شیخ طادی پیشنهاد داد: تهیه‌کنندگان اولویت‌بندی کنند. کار را به کسانی بدهند که تشکیل خانواده داده‌اند. زوج‌های موفق سینمایی هم به لحاظ هنری در سطح کیفی بالایی هستند هم از لحاظ روابط خانوادگی.

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر ممتاز نیوز
momtaznew.com/culture
منبع : khabaronline.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.