فلزی ها علیه شاخص/عقب نشینی بورس تهران تا ۲۶ فروردین

 معامله گران بورس تهران امروز ۲۳۶ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۳۸ برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۷۶۹ میلیارد و ۹۵۵ میلیون و ۳۵۴ هزار ریال را در ۱۹ هزار و ۲۶۲ نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

تالارشیشه ای امروز، شرایط متفاوتی را رقم زد و صنایعی مثل خودرویی ها و بانکداری و بیمه، در شرایط جدیدی نسبت به روزهای قبل خود قرار گرفتند.

معاملات سهام سایپا و بانک پارسیان توانست بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص ثبت کند.

نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی پردیس، پتروشیمی فناوران، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و توسعه معادن روی با وزنه سنگین تری توانستند شاخص را پایین بکشند.

با توجه به آغاز فصل مجامع و تقسیم سودهای نقدی مناسب در مجامع سال جاری، توجه معامله گزان این روزها بیشتر معطوف به اخبار پیرامون مجامع و نمادهایی است که به زمان برگزاری مجمع نزدیک می شوند.

ارزش روز بازار نیز در پایان معاملات امروز یک هزار و ۳۳۴ میلیارد و ۷۲۸ میلیون و ۷۴۵ هزار ریال رسید.

امروز بیش از ۷۶۹ میلیارد ریال سهم و حق تقدم در بازار داد و ستد شد که بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، سرمایه گذاری بوعلی، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، بانک ملت، سایپا، بانک پاسارگاد، سیمان فارس نو، توسعه معادن روی و سرمایه گذاری غدیر بود.

بیشترین توجه بازار در معاملات امروز به نمادهای فولاد صبانور، بانک ملت، سایپا، سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، پتروشیمی شازند، گل گهر، ذوب آهن، پتروشیمی کرمانشاه و قند ثابت خراسان بود.

شاخص کل امروز با کاهشی ۵۶ واحدی به ۲۶ هزار و ۹۵۳ واحد رسید. شاخص صنعت نیز کاهشی ۷۰ واحدی را تجربه کرد و در ۲۱ هزار و ۶۷۶ به کار خود پایان داد. شاخص ۵۰ شرکت فعالتر نیز ۷ واحد پایین آمد. همچنین در حالی که شاخص بازار اول افتی ۵۹ واحدی را ثبت کرد شاخص بازار دوم با رشدی ۱۸ واحدی مواجه شد و به رقم ۳۶ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.

نمادهای حق تقدم داده پردازی ایران، سرمایه گذاری گروه توسعه ملی، نیرو ترانس، حق تقدم موتورسازان تراکتورسازی، کنترل خوردگی تکین کو، سرمایه گذاری توسعه ملی، کمک فنر ایندامین، سرمایه گذاری صنعت بیمه، سایپا و لیزینگ خودرو غدیر با بیشترین رشد قیمت در صدر جدول معاملات امروز قرار گرفتند.

معامله گران سنگین ترین صف های خرید را در نمادهای کشتیرانی، پست بانک، فرآوری مواد معدنی، پتروشیمی شیراز، سایپا، کالسیمین، گسترش نفت و گاز پارسیان، صدرا، سیمان دشتستان و سرامیک اردکان تشکیل دادند.

نماد پست بانک پس از تایید نشدن مصوبه خروج پست بانک از فهرست واگذاری های اصل ۴۴ توسط شورای نگهبان در روز گذشته، امروز معاملات متفاوتی را شاهد بود و روز خوبی را با رشد قیمت و صف خرید به پایان برد. همچنین پس از افت نرخ ارز در بازار آزاد در روز شنبه، امروز بازهم قیمت ارز افزایش یافت که این اتفاق نیز در پایان ساعت معاملات باعث شد بازهم نمادهای متاثر از این اتفاق که همان صادرکنندگان بورسی هستند مورد توجه بازار قرار گیرند و صف خرید را تجربه کنند.

نمادهای سرمایه گذاری رنا، سیمان خزر، جام دارو، قند نیشابور، قند نقش جهان، فرآوری مواد معدنی، قند ثابت خراسان، سیمان شاهرود، سیمان فارس و خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات امروز قرار گیرند.

سنگین ترین صف های فروش نیز در نمادهای قند مرودشت، قند تربت جام، صنایع پتروشیمی کرمانشاه، گروه صنعتی ملی، کالسیمین، توسعه صنایع بهشهر، سرمایه گذاری شاهد، شکر شاهرود، بانک انصار و فولاد خوزستان تشکیل شد.

/۳۱۳۱
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.