فلسطین از این پس در برابر جنایات رژیم صهیونیستی مقتدرانه ایستادگی خواهد کرد

۱۵م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: از این پس فلسطین می‌تواند با دارا بودن یک شخصیت حقوقی در سازمان ملل، برخورد و مقابله جدی‌تری با رژیم اشغالگر قدس در سطح بین‌المللی داشته باشد.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شکست رژیم جعلی صهیونیستی در جریان جنگ ۸ روزه غزه گفت: پس از جریانات جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و جنگ اخیر ۸ روزه غزه جهانیان به این امر پی بردند، قسمت اعظم قدرت و توان رژیم غاصب صهیونیستی که توسط رسانه‌های غربی همواره تبلیغ می‌شد پوشالی بود.
 
وی ادامه داد: برخی کشورها ممکن است بر اساس قدرتمندی کشوری دیگر، مبادلات سیاسی و بین‌المللی خود را تنظیم کنند در حالی که هم‌اکنون تمامی کشورها فهمیدند قدرتی که رژیم اشغالگر قدس پیش از این داشت، پوشالی بود.
 
قوام با بیان اینکه سیدحسن نصرالله، رژیم جعلی صهیونیستی را سست‌تر از خانه عنکبوت خواند، افزود: پس از جنگ ۸ روزه غزه و پیروزی قدرتمندانه حماس در برابر شکست مفتضحانه رژیم اشغالگر قدس، مشخص شد صحبت‌های سیدحسن نصرالله کاملا به حق بود.
 
وی تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی ادعای آسیب‌ناپذیری گنبد آهنین را همواره بیان می‌کرد اما در جریان جنگ ۸ روزه غزه اثبات شد این ادعا پوچ بوده، چراکه گنبد آهنین از حدود ۱۵۰۰ موشک پرتابی تنها موفق به خنثی‌سازی حدود ۳۰۰ موشک شد.
 
قوام در ادامه با تاکید براینکه پیروزی غزه در جنگ ۸ روزه تاثیر بسیار مهمی در افکار عمومی جهان داشت، گفت: جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در غزه بی‌نظیر بود و سبب شد رویکرد دیگر کشورها نسبت به فلسطین تغییر کند.

وی اظهار داشت: رای کشورها در سازمان ملل به فلسطین سبب شد این کشور به عنوان یک دولت ناظر پذیرفته شود و این امر حکایت از تغییر اساسی در رویکردها نسبت به فلسطین دارد.

قوام با بیان اینکه رژیم جعلی صهیونیستی سعی دارد خود را از بن‌بست آبرویی و حیثیتی که گرفتار آن شده خارج سازد، افزود: هرگونه تلاش رژیم غاصب صهیونیستی در برابر به رسمیت شناختن دولت فلسطین در سازمان ملل حرکتی ناچیز خواهد بود و تلاشی بیهوده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان یادآور شد: از این پس فلسطین می‌تواند با دارا بودن یک شخصیت حقوقی در سازمان ملل، برخورد و مقابله جدی‌تری با رژیم اشغالگر قدس در سطح بین‌المللی داشته باشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.