فلسطین مسئله اول ماست

جام جم آنلاین: رئیس جمهوری مصر با بیان اینکه حمایت کشورهای عربی برای حل مسئله فلسطین ضروری است، آن را مسئله اول اعراب خواند و تاکید کرد که مصر از عضویت فلسطین در سازمان ملل حمایت می‌کند.

محمد مرسی در سخنرانی افتتاحیه نشست ۱۳۸ وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره در مقر اتحادیه عرب بر توجه ویژه به مسئله فلسطین تاکید کرد و خواستار حل نهایی بحران سوریه شد.

مرسی در این نشست پایبندی کشورش به همه تعهدات خود در رویارویی با چالش‌های جهان عرب را پاپیندی تاریخی خواند و تاکید کرد که زمان تکمیل فعالیت «گروه عربی مشترک» که در سال ۲۰۰۴ در نشست سران در تونس تصویب شد فرا رسیده است.

وی در بخشی از سخنان خود به فلسطین پرداخت و اعلام کرد: بر خلاف همه چالش‌ها و تحولاتی که سرعت زیادی دارد فلسطین مسئله اعراب است و شرط برخاستن امت ما حل عادلانه مسئله فلسطین است.

مرسی بدون اشاره به رژیم صهیونیستی افزود که خاک فلسطین غصب شده است و همیشه با شیوه‌ای از قبل تعیین شده از همه تلاش‌ها برای حل مسئله طفره می‌روند و تمایل جدی از طرف مقابل (رژیم صهیونیستی) برای حل مسئله وجود ندارد برای همین  ضروری است که از مسئله فلسطین حمایت کنیم تا راه حلی عادلانه و فراگیر حاصل شود تا حقوق مشروع مردم که غیرقابل تصرف باشد، محقق شود و کشور مستقل فلسطین شکل بگیرد.

وی تاکید کرد که کشورش از هر تحرک و اقدامی که رهبران فلسطین در پیش بگیرند حمایت می‌کند تا این کشور به عضویت کامل در سازمان ملل برسد. مصر از هر تلاشی یا کار مشترکی که برای بسیج جامعه جهانی لازم باشد حمایت می‌کند تا این پیام ارسال شود که وضعیت فلسطین نمی‌تواند به شکل کنونی ادامه یابد.

رئیس جمهوری مصر اعلام کرد که فلسطین نیازمند تحرکی واقعی است که به تحرکی دیپلماتیک و همچنین تحرکی مردمی منجر شود تا نتیجه‌ای حقیقی کسب شود.

مرسی در ادامه به مسئله سوریه اشاره کرد و در حالی که قبل از این تاکید کرد که مصر در امور داخلی هیچ کشور عربی دخالت نمی‌کند و تهدید علیه هیچ کشور عربی را نمی‌پذیرد، خطاب به نظام سوریه اعلام کرد که زمان اصلاحات گذشته و زمان تغییر فرا رسیده است.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.