فلسطینی‌ها یک گام به عضویت در سازمان ملل نزدیک‌تر شده‌اند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ جمعه ۱۹م آبان ۹۱،

تشکیلات خودگردان فلسطین طرح عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر را آماده نمود و قرار است ماه جاری در مجمع عمومی در خصوص آن رای‌گیری شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه پیش‌نویس درخواست خود به سازمان ملل برای عضویت در این سازمان به عنوان کشور ناظر آماده نمود و قرار است در ماه جاری ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل در نشست مجمع عمومی این سازمان در خصوص آن رای‌گیری نمایند.

در پیش‌نویس این درخواست آمده است: در صورتی که سازمان ملل با عضویت فلسطین در سازمان ملل به عنوان کشور ناظر موافقت کند، بدون ضایع شدن حقوق دیگران، فلسطینیان آرام آرام به حقوق خود دست می‌یابند.

در این پیش‌نویس اعلام شده که سازمان آزادی‌بخش فلسطین نماینده رسمی ملت فلسطین خواهد بود و بر آغاز مذاکرات صلح در خاورمیانه تاکید شده است.

در صورتی که فلسطین بتواند به عضویت سازمان ملل در سطح کشور ناظر دست یابد، زمینه برای عضویت فلسطین در دیگر نهادهای سازمان ملل همانند دادگاه لاهه فراهم خواهد شد و این امر به فلسطینیان اجازه می‌دهد تا در این دادگاه علیه رژیم صهیونیستی اقامه دعوی نمایند.

فلسطین هم اکنون به عنوان “نظام ناظر” در سازمان ملل عضویت دارد اما قبول عضویت آن به عنوان کشور ناظر در واقع به این معنا است که سازمان ملل تلویحا کشور بودن فلسطین را پذیرفته است.

رژیم صهیونیستی و آمریکا بارها اعلام نموده‌اند که با عضویت فلسطین در سازمان ملل چه به صورت کامل و چه به صورت ناظر مخالف‌اند و آن را عاملی برای به شکست کشیدن روند مذاکرات صلح در خاورمیانه می‌دانند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.