فلسطین و عصر جدید به سینماهای جشنواره حقیقت پیوستند/مستند «کوروساوا» در برنامه اکران است

شفیع آقامحمدیان در مورد جشنواره مرکز گسترش خبر داد:

سینماپرس- گروه سینما/ شفیع آقامحمدیان گفت: تعداد فیلم های شرکت کرده در جشنواره سینما حقیقت نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد تشریح برنامه ها و سیاست گذاری های جشنواره سینما حقیقت گفت: از آن جایی که تعداد فیلم هایی که در جشنواره حقیقت امسال نمایش داده خواهد شد بیشتر از سال های گذشته است سالن های سینما فلسطین و دو سالن از سینمای عصر جدید به همراه سالن سینما حقیقت برای اکران فیلم ها در نظر گرفته شده اند.

وی درباره شیوه انتخاب میهمانان خارجی برای جشنواره سینما حقیقت توضیح داد: ما تلاشمان این است که چند نفر از روسای جشنواره های مستند خارج از کشور و عوامل فیلم هایی که در جشنواره های دیگر مورد تقدیر قرار گرفته اند، را برای حضور در جشنواره امسال دعوت کنیم.

وی ادامه داد: سیاست ما این است که از افرادی برای حضور در بخش بین الملل جشنواره دعوت کنیم که در گذشته با آن ها تعامل داشته ایم و یا داوران بین المللی ما در سال های گذشته بوده اند. سعی ما بر این است که میهمانان خارجی را با فرهنگ ایران بیشتر آشنا کنیم.

آقامحمدیان از برگزاری کارگاه های آموزشی به عنوان برنامه های جنبی جشنواره امسال یاد کرد و افزود: امسال علاوه بر نمایش فیلم ها، فعالیت های جنبی همچون برگزاری ورک شاپ ها در زمان بندی صبح و شب را خواهیم داشت که از این ورک شاپ ها می توان به برگزاری کارگاه توسط یک استاد اتریشی اشاره کرد که قرار است در مورد نویسندگی در سینمای مستند صحبت کند. باقی ورک شاپ ها با حضور فیلمسازان ایرانی تشکیل می شود و دانشجویان با توجه به فراخوان هایی که انجام می شود کارگاه مورد علاقه خود را انتخاب می کنند.

وی با اشاره به رونمایی از سه کتاب در رابطه با سینما در جشنواره حقیقت امسال اظهار کرد: بسته جدیدی از فیلم های ساخته شده در حوزه مستند همزمان با برگزاری جشنواره به علاقمندان تقدیم می شود. همچنین ورک شاپ های سال گذشته در قالب سی دی در اختیار علاقمندان قرار داده می شود.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد: نمایش برترین فیلم های کشور آمریکای لاتین از دیگر برنامه های جنبی جشنواره امسال محسوب می شود. همچنین در بخش بین‌المللی یک بزرگداشت از کارگردانی فرانسوی به اسم «کریس مارتین» خواهیم داشت، وی اخیرا فوت کرده و امیدواریم بتوانیم تعدادی از فیلم‌های وی که مشهوترین آن «کوروساوا» است، به نمایش در آوریم. تلاش ما این است چشم‌اندازی از مستندهای کشور چک داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما ۱۰۰ داور در جشنواره امسال خواهیم داشت که در میان تمام هیات های داوری یک منتقد هم وجود دارد.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۶۳۸


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.