فلسفه روزه، تقوا پیشه کردن است

فروردین ۱۴۰۳

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: بر اساس آنچه قرآن فرموده یا در احادیث رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) بیان شده، فلسفه روزه برای آن است که اشخاص از این طریق تقوا پیشه کنند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در جلسه ۱۷ تیرماه هیات عمومی دیوان گفت: نگاه مردم به ماه مبارک رمضان در سه گروه قابل دسته‌بندی‌ است، گروه اول کسانی می باشند که برایشان ماه روزه با دیگر ماه‌ها تفاوت ندارد و توجهی به آن ندارند، این عده حسابشان با کرام الکاتبین است.

وی افزود: دسته دوم آنهایی می باشند که ماه مبارک رمضان را قدر می‌دانند ولی به باطن روزه توجهی ندارند، این عده بهره معنوی و کافی از ماه مبارک رمضان نمی‌برند و دسته سوم آنهایی می باشند که مقیدند در عین روزه‌داری، از هر گونه گناه و معصیتی در این ماه اجتناب کنند. خداوند به همه ما توفیق دهد تا در شمار این عده قرار گیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه اظهار داشت: حضرت رسول(ص) در خطبه مشهوری بشارت آمدن ماه مبارک رمضان را اینگونه فرمودند، «ای مردم ماه خدا به سوی شما پیش آمده است، ماهی که بهترین ماه‌هاست، ساعات، روزها و شب‌های آن بهترین است، شما در این ماه به ضیافت الهی دعوت شده‌اید، نفس‌هایتان تسبیح خداست، خوابیدن شما در این ماه عبادت است و دعای شما در ماه رمضان به اجابت می‌رسد».

رئیس دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: وقتی حضرت محمد(ص) این عبارات را فرمودند، حضرت امیرالمومنین علی(ع) از ایشان پرسیدند که کدامین عمل در این ماه بهترین عمل است؟ حضرت در پاسخ فرمودند، برترین عمل‌ها در این ماه، تقوا پیشه کردن و اجتناب از انجام محرمات خداوند است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.