فلفل موثر در کاهش کلسترول

جام جم آنلاین: براساس تحقیقات جدید یک هیات از محققان چینی ، فلفل سلاح موثری علیه کلسترول بد LDL بوده و می تواند برای سلامت قلب مفید باشد.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از مکسیسیانس، با اینکه کارشناسان بهداشتی در مورد مصرف زیاد ادویه هشدار می دهند ، با این حال انواع فلفل دارای خواصی مفید برای سلامتی هستند.

یک گروه از محققان چینی در مطالعات خود دریافته اند که مصرف فلفل سطح کلسترول به ویژه کلسترول بد LDL را کاهش می دهد و می تواند مانع از بیماری های قلبی عروقی و انسداد شریان ها شود.

این گروه مستقر در هنگ کنگ مدت شش هفته روی موش ها آزمایش کردند. آنها به موش ها غذاهای غنی از کلسترول خورانده و برخی از موش های مورد آزمایش ماده capsaïcine  ( نوعی آلکالویید) که در فلفل وجود دارد، دریافت کردند.

نتایج آزمایش ها نشان داد، در خون موش هایی که capsaïcine دریافت کرده سطح کلسترول ، تریگلیسریدها و کلسترول بد LDL  کاهش قابل ملاحظه ای نسبت به موش هایی که این آلکالویید را دریافت نکرده بودند، داشته است.

با این حال، این محققان تاکید می کنند که مصرف فلفل به تنهایی برای کاهش کلسترول بد و جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی کافی نیست بلکه افراد باید ورزش کردن منظم  و حفظ رژیم غذایی مناسب را فراموش نکنند. مترجم : بهرام افتخاری 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.