فناوری اطلاعات باید در کیفیت زندگی ملموس باشد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

نشست کمیته ملی جامعه اطلاعاتی ۱۸ آذرماه با حضور اعضای این کمیته و نصرا… جهانگرد، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و رییس کمیته ملی جامعه اطلاعاتی، در وزارتخانه ارتباطات و فناوری ایران برگزار شد. در این نشست، نمایندگان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌ها، گزارشی از فعالیت نهاد مربوط به خود را برای تحقق اهداف جامعه اطلاعاتی ارایه دادند. 
 
نصرا… جهانگرد در این نشست به توجه ویژه دولت به این حوزه اشاره کرد و گفت: «‌مجموعه دولت و رییس‌جمهور معتقدند که کاربرد IT در بخش‌های مختلف بسیار حیاتی است. فناوری اطلاعات عاملی موثر در بهبود کیفیت زندگی، تحول اقتصادی و افزایش بهره‌وری محسوب می‌شود.»
 
با توجه به اعتقاد و توجه دولت به این حوزه، ‌با داشتن برنامه‌ای منسجم و حساب‌شده ‌می‌توان به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کرد.
 
او افزود: «مجموعه دولت و رییس‌جمهور معتقدند که کاربرد IT در بخش‌های مختلف بسیار حیاتی است.» معاون وزیر ارتباطات همچنین دستور رییس‌جمهور مبنی بر تهیه برنامه جامع فناوری اطلاعات را یادآوری کرد و دربارهٔ هدف رییس‌ دولت از طرح این موضوع توضیح داد: «رییس‌جمهور از فناوری اطلاعات انتظاراتی دارد که در حوزه‌های مختلف نظیر اشتغال‌زایی،‌ بهبود کیفیت زندگی مردم و افزایش بهره‌وری نقش موثری داشته باشد.»
رییس کمیته ملی جامعه اطلاعاتی با اشاره به برگزاری اجلاس WSIS در سال آینده میلادی، گفت: «باید گزارش‌های خوبی از فعالیت‌های انجام شده در سال‌های اخیر توسط دستگاه‌ها آماده و در این اجلاس ارایه شود. باید تلاش‌ها در حوزه WSIS دوسویه باشد تا علاوه بر مشارکت در تدوین برنامه‌های بین المللی، از برنامه‌ها و دستاوردهای سازنده موجود در این اجلاس، در برنامه‌ریزی‌های کشور استفاده کنیم.»
 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.