فناوری اطلاعات صنعت پایه است/توسعه کاربرد و زیرساخت در گرو پهنای باند بالا

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه ای:

طبق شاخص های برنامه چهارم و پنجم توسعه در حوزه ict عقب هستیم زیرا it را به عنوان ابزار توسعه پذیرفته ایم.

علیرضا صالحی، دبیر کمیسیون افتا در گفتگو با خبرنگار اوژانس it باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون در حوزه کاربرد و زیرساختها فعالیت ها در حال انجام است اذعان داشت: ملموس ترین خدمات را در حوزه کاربردی بانکها ارائه می دهد و فرهنگسازی و آموزش های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی وزارت صنعت، معدن و تجارت را نمونه شاخص در حوزه زیرساختی عنوان کرد و افزود: هم اکنون انتقال الکترونیکی چک فراهم شده و بانکها و شهرداری کل تهران در کنار وزارت صنعت در زمینه زیرساختها فعالیت های گسترده ای انجام داده اند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه بیشتر مردم را از انجام کار حضوری در ادارات معاف کنیم بیشتر به دولت الکترونیک نزدیک می شویم خاطرنشان ساخت: توسعه اینترنت و پهنای باند یکی از مشکلات مهم این حوزه است که متناسب با گسترش کاربرد پهنای باد افزایش نیافته است.

وی با اشاره به اینکه اگر it را به عنوان صنعت نشناسیم توسعه فراگیر و فراصنعتی نخواهیم داشت گفت: با توجه به اینکه در جزئی ترین برنامه های اجرایی از فناوری اطلاعات استفاده می‌کنیم و خدمات آن بر بستر اینترنت ارائه می شود لازم است سرمایه گذاری های لازم در این حوزه انجام شود./ح 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.