فناوری نانو، گامی به سوی پیشرفت اقتصادی

اردیبهشت ۱۴۰۳

در آینده‌ای نه چندان دور، کشور با بهره‌گیری از فناوری نانو می‌تواند اقتصادی جامع و پویا تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار علمی ممتاز نیوز، دکتر “علی بیت‌الهی” رئیس مجمع و مدیر کارگروه ارتباطات بین‌الملل ستاد فناوری در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات عملی این همایش گفت: هدف از برگزاری این مجمع، ایجاد یک فضا برای تعاملات، تبادل تجربیات میان فناوران، سرمایه‌گذاران و مجموعه‌های علاقه‌مندی است که خواستار بهره‌گیری از فناوری نانو در صنایع می باشند، می‌باشد. 

وی افزود: با توجه به ظرفیت نیروی خوب انسانی در کشور و افزایش شرکت‌های نوپا در این زمینه، کشور گامی به سمت شکل‌گیری اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر فناوری نانو خواهد داشت. 

بیت‌الهی در زمینه تولیدات داخلی فناوری نانو گفت: محصولات بسیار پیچیده‌ای مانند نانو داروهای ضد سرطان و محصولات پیشرفته در حوزه نانو مواد در صنایع مختلف در کشور تولید می‌شود. 

رئیس مجمع ستاد فناوری نانو در خصوص اهداف این ستاد گفت: در آینده اقتصاد کشور نمی‌تواند تنها مبتنی بر منابع طبیعی باشد و نیازمند استفاده و ایجاد صنایع پیشرفته(Hi Tech) برای تشکیل اقتصاد پویا در کشور می‌باشیم. 

بیت‌الهی در خصوص جایگاه ایران در کشورهای منطقه در زمینه اقتصاد فناوری نانو اظهار داشت: جایگاهی که برای کشور در نظر گرفتیم رتبه ۱۵ در بسیاری از پارامترها و شاخص‌های تعیین‌کننده سطح اقتصاد دنیا است. 

وی افزود: در حال حاضر اقتصاد شکل گرفته حدود هزار میلیارد تومان است که با شکل گیری و توسعه کسب و کار نانو و اقتصاد نانو قطعا اعداد بزرگتری را تصور هستیم. 

رئیس مجمع ستاد فناوری نانو خاطر نشان کرد: تعاملات و همکاری‌های خوبی میان ستاد فناوری نانو و بسیاری از دستگاه‌های مرتبط وزارت‌خانه‌های مختلف داریم. 

وی در پایان گفت: از لحاظ فناوری نانو ظرفیت خوبی در کشور داریم و امید است در آینده‌ای نه چندان دور بخش قابل توجهی از اقتصاد کشورمان ناشی از اقتصاد فناوری نانو باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.