فناوری‌ رفتار خانواده‌ها را تغییر می‌دهد

۲۶م اسفند ،

 شرکت تحقیقاتی گارتنر توضیح داد میزان سازگاری مردم با فناوری‌های مصرفی و خانگی نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی سرعت بیشتری گرفته است.
 
شرکت تحقیقاتی گارتنر توضیح داد به دنبال افزایش عرضه دستگاه‌ها و خدمات قابل‌حمل و موبایلی و همچنین گسترش ورود ابزارهای شبکه‌ای و سرگرمی به‌بازار، میزان سازگاری مردم با فناوری‌های مصرفی و خانگی نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی سرعت بیشتری گرفته است.
 
به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس از سلولار – نیوز ، بزرگترین تغییری که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد این است که فناوری‌های موبایلی در حال ایجاد تغییرات رفتاری مردم به صورت زیربنایی و اساسی است و در این راستا روشی که مردم زندگی و فضای پیرامون خود را مدیریت می‌کنند نیز متفاوت شده است.
 
بررسی گارتنر در این زمینه بین ماه‌های ژوئیه تا آگوست ۲۰۱۲ روی بیش از ۸ هزار نفر در کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا، برزیل، روسیه، هند و چین انجام شد.
 
“نیک اینگلبرچ”(Nick Ingelbrecht) مدیر تحقیقات گارتنر در این خصوص توضیح داد: «بیشتر کاربران سعی دارند لپ‌تاپ خود را کنار بگذارند و زمانی که در خانه به‌سر می‌برند از گوشی هوشمند یا رایانه لوحی در فضایی راحت مانند اتاق خواب استفاده کنند. این به یک رفتار معمول بین عموم کاربران تبدیل شده است».
 
به گفته گارتنر، ضریب نفوذ رایانه‌های لوحی، دستگاه‌های کتابخوان الکترونیکی، لپ‌تاپ‌ها و دوربین های دیجیتالی بین خانواده‌ها بسیار افزایش یافته است که این جریان با کاهش قیمت این محصولات و افزایش کارایی آن‌ها همراه بوده است.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.