فناوری رایانه ای برای درمان ریزش مو ابداع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر جری ایی کولی بنیانگذار مرکز پوست و مو شناسی کارولینا در نیوجرسی اظهار داشت: این سیستم که از آن با عنوان ARTAS یاد می شود، مورد تصویب دولت آمریکا قرار گرفته و وی نخستین کسی است که از این روش برای درمان ریزش مو استفاده می کند.

کولی اظهار داشت در آمریکا بیش از ۳۵ میلیون نفر تحت تأثیر الگوهای طاسی مردانه (androgenetic alopecia) هستند. به طور تقریبی دو سوم از مردان آمریکایی تا ۳۵ سالگی، ۵۰ تا ۵۸ سالیگی تا حد قابل توجهی ضخامت موی خود را از دست می دهند.

براساس اظهارات کولی، ریزش موی ژنتیکی که به طور نمونه در اواخر دوره نوجوانی آغاز می شود و تا پیش از میانسالی یا در زمان میان سالی ادامه دارد غیرقابل درمان است.

شرکت Restoration Robotics با استفاده از یک سیستم رایانه ای تعاملی که از فناوری تصویری استفاده می کند کیفیت فولیکولهای مو را ارتقا می دهد.

کولی در این رابطه گفت: همواره از تأثیرگذارترین روشها و راه حلهای در دسترس استفاده می کنیم، این سیستم رایانه ای جدید دربرگیرنده هیجان و فناوری را به روش من اضافه کرده است و من اطمینان دارم که مراجعه کنندگان از این سیستم پیشترفته و نسبتا پیچیده سود می برنند.

بیش از نیمی از مردان مبتلا به ریزش مو هستند. تخمین زده شده است که حدود هشت میلیون از زنان در بریتانیا نیز تا حدی از ریزش مو رنج می برند.

فولیکول مو ساختاری است که قسمت تحتانی شفت مو را پوشش می‌دهد. هر فولیکول شامل عروق خونی است که موی تازه روییده را تغذیه می‌کند. تمام فولیکولهای مو در بدو تولد وجود دارند. در طول زندگی هر فولیکول رشد می کند و به صورت چرخه تکراری موهای تکی می رویاند. 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.